Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język biznesu, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

Informacje o programie studiów

Kod: 1-PRK-JB-S.M.2
Nazwa: Język biznesu, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: II stopnia
Czas trwania: 2-letnie
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Język biznesu
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Filologiczny (od 1990/91) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

konkurs dyplomów ukończenia studiów I stopnia

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium z jezyka biznesu
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent przygotowany jest do pracy wymagającej znajomości języków (angielskiego do poziomu C1 i rosyjskiego do poziomu C2) i znajomości procesów i uwarunkowań w biznesie, marketingu, stosunkach międzynarodowych, turystyce i reklamie. Absolwent ma pogłębioną znajomość terminologii z zakresu języka biznesu, a także szeroką orientację w zagadnieniach ekonomicznych i prawno-gospodarczych, w tym handlowych, administracyjnych i w zakresie zarządzania. Potrafi prowadzić korespondencję urzędową w językach obcych, zna techniki negocjacji i zasady logistyki i obsługi biznesu. Potrafi redagować i tłumaczyć złożone teksty użytkowe. Tytuł zawodowy magistra otrzymuje na podstawie pracy dyplomowej obejmującej samodzielne opracowanie problemu badawczego z językoznawstwa w zakresie komunikacji biznesowej. Absolwenta cechuje świadomość kulturowego oraz ekonomiczno-politycznego usytuowania Polski między Wschodem a Zachodem, co pozwala mu pełnić różnorodne funkcje we współczesnym integrującym się świecie. Pozwala mu to również aktywnie kreować własną karierę zawodową na regionalnym lub międzynarodowym rynku pracy. Absolwenci są przygotowani do pracy tłumacza, kierownika działu marketingu w firmach, agencjach reklamowych, pracownika biur podróży, przedsiębiorstw, instytucji kultury i mediów, instytucji naukowo-badawczych oraz na różnych stanowiskach wymagających znajomości języków obcych i kultur krajów anglo- i rosyjskojęzycznych.

Dalsze studia:

Studia II stopnia przygotowują absolwentów do podjęcia dalszego kształcenia na studiach III stopnia.

Treści nauczania:

Absolwent kierunku Język biznesu, studia II stopnia zna i rozumie w pogłębionym stopniu

- wybrane fakty, obiekty i zjawiska językowe, literackie, kulturowe i społeczne oraz dotyczące ich metody i teorie językoznawcze wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu filologii, tworzące jej podstawy teoretyczne;

- specyfikę przedmiotową i metodologiczną z zakresu filologii;

- specyfikę przedmiotową i metodologiczną nauk filologicznych, ich najnowsze osiągnięcia oraz kierunki rozwoju;

- teorie oraz metodologię i terminologię z zakresu dziedzin nauki o języku, nauki o literaturze i nauki o kulturze;

- metody analizy i interpretacji tekstów i wytworów kultury, w obrębie wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w językoznawstwie;

- ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania oraz pojęcia związane z badaniami z zakresu filologii i ich zastosowaniem;

- zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, zarządzania zasobami własności intelektualnej;

- zasady działania systemów i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej w zakresie filologii (m.in. edukacyjnej, kulturalnej, medialnej, tłumaczeniowej, obsługi biznesu).

Absolwent potrafi

- wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu filologii, formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy dotyczące użycia języka i wiedzy filologicznej i innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach;

- formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu filologii (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych);

- przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację wybranych tekstów i wytworów kultury właściwych dla filologii z zastosowaniem twórczej i oryginalnej metody oceny ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym;

- komunikować się, również w formie debaty, na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców;

- posługiwać się językiem rosyjskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz językiem angielskim na poziomie C1;

- kierować pracą zespołu;

- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie.

Absolwent jest gotów do

- krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych;

- wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy;

- odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu,przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej;

- uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form;

- kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze wybranej dyscypliny.

pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www2-1 (2024-03-12)