A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Gracz, J., Sankowski, T. (2000). Psychologia sportu. Poznań: AWF.
2. Jarvis, M. (2003). Psychologia sportu. Gdańsk: GWP.
3. Blecharz, J. (2006). Psychologia we współczesnym sporcie – punkt wyjścia i możliwości rozwoju. Przegląd Psycholo-giczny, 49(4), 445-462. Dostęp on-line: http://www.kul.pl/files/714/nowy_folder/4.49.2006_art.5.pdf
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Gracz, J. (1998). Psychospołeczne uwarunkowania aktywności sportowej człowieka. Poznań: AWF.
2. Łuszczyńska, A. (2011). Psychologia sportu i aktywności fizycznej: Zagadnienia kliniczne. Warszawa: PWN.
B. Literatura uzupełniająca
1. Cramer, D., Jackschath, B. (1998). Psychologia piłki nożnej. Wrocław: Oficyna Wydawnicza MARSHAL.
2. Hemmings, B., Holder, T., red. (2009). Psychologia sportu: Studia przypadków. Warszawa: PWN.
3. Kostorz, J., Rogowska, A., red. (2015). Osobowość trenera - wychowawcy w kulturze fizycznej. Opole: Studio IM-PRESO.
3. Parzelski, D., red. (2006). Psychologia w sporcie: Teoria, badania, praktyka. Warszawa: Wydawnictwo UW.
4. Rogowska, A, Kuśnierz, C. (2012). Coping of Judo Competitors in the context of Gender, Age, Years of Practice, and Skill Level. Journal of Applied Sport Psychology, 24(4): 445-464.
5. Rogowska, A. M., Kuśnierz, C. (2013). Determinants of the attitude towards combat sports and martial arts. Journal of Combat Sports and Martial Arts, 4(2): 185-190.
6. Rogowska, A., Wojciechowska-Maszkowska B., Borzucka D. (2014). The relationship between postural balance and temperament in adults involved in recreational football, Medycyna Sportowa, 30(4): 271-277.
7. Wojciechowska-Maszkowska B., Borzucka D., Rogowska A., Kuczyński M. (2016). The relationship between postural control and self-reported engagement in physical activity in young and older age. Journal of Aging and Physical Activity, 24: 196-200.
|