A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Rogowska, A. (2016). Problematic use of psychoactive substances in undergraduates: a comparison of four patterns of substance use,Journal of Substance Use, 21(3), 304-8. DOI: 10.3109/14659891.2015.1021865.
2. Rogowska, A. (2015). Rozpowszechnienie zażywania substancji psychoaktywnych przez studentów. Problemy Higieny i Epidemiologii, 96(1), 232-239.
3. Rogowska A. (2014). Association between Type A/B Behavior Pattern and Alcohol Consumption in Undergraduate Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 159, 682 – 685. doi:10.1016/j.sbspro.2014.12.468.
4. Rogowska, A., Wojciechowska-Maszkowska, B., Borzucka D. (2016). Health behaviors of undergraduate students: a comparison of physical education and technical faculties. CBU International Conference Proceedings, 4, 622-630.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Profilaktyka. Dostęp on-line: http://www.kbpn.gov.pl/profilaktyka.htm?id=104890
2. Planning Alcohol Interventions Using NIAAA’s. Dostęp on-line: https://www.collegedrinkingprevention.gov/CollegeAIM/Resources/NIAAA_College_Matrix_Booklet.pdf
3. Sierosławski, J. (2004). Badanie ankietowe na temat używania substancji psychoaktywnych przez studentów: Studenci 2004. Dostęp on-line: http://www.narkomania.org.pl/czytelnia/studenci-2004-raport-z-badania-ankietowego-na-temat-uzywania-substancji-psychoaktywnych-przez-studentow/
4. System rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego. Dostęp on-line: http://programyrekomendowane.pl
5. What Colleges Need to Know Now: An Update on College Drinking (2007). College Drinking – Change the Culture. Dostęp on-line: https://www.collegedrinkingprevention.gov/media/1College_Bulletin-508_361C4E.pdf
B. Literatura uzupełniająca
1. Borucka, A., Ostaszewski, K. (2008). Koncepcja resilience. Kluczowe pojęcia i wybrane zagadnienia. Medycyna Wieku Rozwojowego, 12(1): 587–597. Dostęp on-line: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2777715/pdf/nihms74027.pdf
2. Piotrowski, P., Zajączkowski, K. (2003). Profilaktyka w gimnazjum: projektowanie, realizacja i ewaluacja programów. Kraków: Impuls.
3. Prajsner, M. (2003). Młodzież z grup ryzyka: Perspektywy profilaktyki. Warszawa: PARPA.
4. Profilaktyka narkomanii w szkołach. Informacja o wynikach kontroli NIK. Dostęp on-line: https://www.nik.gov.pl/plik/id,5334,vp,6917.pdf
5. Rogowska, A. (2015). The Pattern of Direct and Instrumental Motivation for Illicit Substance Use. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 205, 261-270.
6. Rogowska A. (2014). Profilaktyka uzależnienia od substancji psychoaktywnych w opinii studentów. [W:] P. F. Nowak i A. M. Rogowska (red.), Promocja zdrowia w środowisku szkolnym, s. 199-213, Racibórz: Wydawnictwo PWSZ w Ra-ciborzu.
7. Rogowska, A. (2009). Studencki wzór picia alkoholu. [W:] K. Janowski, M. Arytmiak (red.), Człowiek chory. Aspekty biopsychospołeczne, 555-567. Lublin: Centrum Psychoedukacji i Pomocy Psychologicznej.
8. Sołtysiak, T. (2008). Zjawiska patologiczne wśród studentów. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
9. Sołtysiak, T., Kowalczyk-Jamnicka, M., red. (2007). Zjawiska patologiczne wśród młodzieży i możliwości przeciwdzia-łań. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
10. Szymańska, J. (2002). Programy profilaktyczne: podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: CMPPP.
|