Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia 14-DIE-D3.1-P
Seminarium (SEM) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupełniająca: Zimbardo, P. G., Gerrig, R.J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Brytek-Matera, A. (red.) (2020). Psychodietetyka. Warszawa: PZWL.

Założenia: Zapoznanie studenta z dziedziną psychologii, zwłaszcza z: (a) jej korzeniami i osobami, które włożyły niezaprzeczalny wkład w rozwój dziedziny, (b) podstawową terminologią i koncepcjami, (c) podstawowymi problemami i wynikami badań. Wkład w rozwój cech niezbędnych do rozumienia i stosowania metody naukowej, zwłaszcza: (a) zrozumienia metod badawczych, (b) nabycia umiejętności krytycznego myślenia, (c)stymulowania ciekawości poznawczej w obszarze analizy zachowania człowieka
Ukształtowanie u studenta podstawowych umiejętności dla adekwatnego do sytuacji wykorzystywania wiedzy psychologicznej w codziennych sytuacjach życiowych
Kształtowanie gotowości do pracy z w sytuacjach wymagających uwzględnienia wiedzy psychologicznej
Literatura:

Zimbardo, P. G., Gerrig, R.J. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brytek-Matera, A. (red.) (2020). Psychodietetyka. Warszawa: PZWL.

materiały dostępne na platformie Moodle

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student potrafi:

• wykorzystać terminologię używaną w psychologii;

• ma uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki psychologii (zna główne szkoły, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych);

• ma wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu w odniesieniu do specyfiki własnego zawodu

• posiada wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych

Umiejętności

Student potrafi:

• wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz własnej dyscypliny naukowej w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych;

• potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami i grupą docelową

• potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie

Kompetencje społeczne

Student jest gotowy aby:

• realizować zadania zawodowe; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wy-trwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych; angażuje się we współpracę;

• jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dyle-maty etyczne związane z własną i cudzą pracą;

• potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści

Metody i kryteria oceniania:

• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów

• Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów

• Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów

• Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów

• Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii

2. Procesy sensoryczne

3. Percepcja i uwaga

4. Emocje

5. Motywacja

6. Pamięć

7. Uczenie się

8. Myślenie

9. Osobowość

10. Stres i zdrowie

Metody dydaktyczne:

• wykłady

• konsultacje

• dyskusje

• prezentacje

• warsztaty

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Angelika Kleszczewska-Albińska 33/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Angelika Kleszczewska-Albińska 31/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6 (2024-03-22)