Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty integracji grupowej 2.5-WARINT
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupełniająca: Cialdini, R. (2009). Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk: GWP.
Doliński, D. (2000). Inni ludzie w procesach motywacyjnych – kiedy obecność innych pomaga? Efekt facylitacji społecznej, próżniactwo społeczne. W: J. Strelau (red.), Psychologia - podręcznik akademicki. Tom II. (s. 494 – 502). Gdańsk: GWP.
Domachowski, W.( 1984) Syndrom grupowego myślenia. W: W. Domachowski, S. Kowalik, Z. Miluska ( red.), Z zagadnień psychologii społecznej. (s.120 -132). Warszawa: PWN.

Literatura:

A. Literatura wymagana

A.1. Wykorzystywana podczas zajęć

Adams, K., Galanes, G. J. (2008). Komunikacja w grupach. Warszawa: PWN.

Aronson, E. (1995). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN.

Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk: GWP.

Wojciszke, B. (2003). Człowiek wśród ludzi. Warszawa: SCHOLAR.

A.2. Studiowana samodzielnie przez studenta

Niewola, D. (2018). Zabawy integracyjne i nie tylko, Warszawa: Impuls

Efekty uczenia się:

K_W06 W wyniku przeprowadzonych zajęć student określa zadaniowe funkcjonowanie grupy, wie czym jest przywództwo w grupie. Student potrafi wskazać na cechy dobrego lidera

K_W06 Student posiada wiedzę dotyczącą funkcjonowania grupy społecznej, skutecznej komunikacji między ludźmi (komunikacja werbalna i niewerbalna), konfliktów i ich rozwiązywania

K_U06 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje umiejętność: pracy w grupie, wypełniania zadań grupowych i rozwiązywania konfliktów

K_U06 W zakresie umiejętności student posiada umiejętność współpracy, uważnego słuchania i skutecznej komunikacji

K_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje: wrażliwość na potrzeby innego człowieka w grupie, świadomość występujących w grupie procesów, zachowania pomocowe

K_K01 W zakresie kompetencji student wykazuje kompetencje do efektywnego funkcjonowania w grupie społecznej, wypracowania wspólnych norm i zasad obowiązujących w grupie, rozwiązywania problemów grupowych

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowe:

- samodzielne opracowanie w grupach ćwiczenia integracyjnego i przeprowadzenie go na zajęciach

Dodatkowe:

- aktywność na zajęciach

Zakres tematów:

1. Podstawowe założenia dotyczące grup. Co to jest grupa: kryteria definiujące. Motywy przynależności do grup. Relacja między jednostką a grupą

2. Role grupowe, status, przywództwo

3. Budowanie zaufania w grupie

4. Budowanie zespołu

5. Komunikacja w grupie

VII Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w grupie

Metody dydaktyczne:

Mini-wykład

Zadania grupowe

Ćwiczenia praktyczne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Arkadiusz Jasiński 15/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Arkadiusz Jasiński 28/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Marta Szeląg 17/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)