Arends R. I., Uczymy się nauczać, Warszawa 1994.
Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001.
Bieniek M., Dydaktyka historii, Zagadnienia wybrane, Olsztyn 2009.
Brudnik E., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2002.
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.
Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S., Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008.
Covey S. R., Merrill A. R., Merrill R. R., Najpierw rzeczy najważniejsze, Warszawa 1998.
Glasser W., Każdy może osiągnąć sukces, Łódź 2005.
Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1994.
Hamer H., Nowoczesne uczenie się albo ściąga z metodyki pracy umysłowej, Warszawa 2010.
Krzyżewska J., Aktywizujące metody i techniki w edukacji, Suwałki 1998
Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1994.
Maternicki J., Majorek Cz., Suchoński A., Dydaktyka historii, Warszawa 1994.
Nauczanie historii w szkole średniej. Materiały metodyczne, red. J. Centkowski, Warszawa 1990.
Nęcka E., Trening twórczości, Warszawa 2012.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1995.
Pamięć w edukacji historycznej, [w:] Wielka zmiana. Historia wobec wyzwań…, Warszawa – Lublin 2021, s. 439-597.
Paul-Cavalier F., Wizualizacja, Poznań 2006.
Pietrasiński Z., Ekspansja pięknych umysłów: nowy renesans i ożywcza autokreacja, Warszawa 2008.
Rau K., Ziętkiewicz E., Jak aktywizować uczniów, Poznań 2000.
Roczniki „Wiadomości Historycznych” z lat 1989-2022
Rose C., Nicholl M. J., Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Warszawa 2003.
Seiwert L. J., Jak organizować czas, Warszawa 2003.
Sztuka nauczania, red. K. Kruszewski, K. Konarzewski, t. 1–2, Warszawa 1992.
Szymański M.S., O metodzie projektów, Warszawa 2000.
Toruńskie Spotkania Dydaktyczne. Tomy I-XII, Toruń 2004-2018.
Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, pod red. J. Maternickiego, Warsza-wa 2004.
Zielecki A., Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007.
|