Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business English for Tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-BET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business English for Tourism
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

BA level studies

Kierunek studiów:

Język Angielski w Turystyce

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 2

total number of hours: 30

1 ECTS = 30hrs active particiaption in class

1 ECTS = 30h preparation to class with direct participation of the teacher


Skrócony opis:

Course description

The course is focuses on developing students Business English vocabulary and business written and oral communication skills at C1 level.

Pełny opis:

Course objectives

expanding Business English vocabulary

developing written and oral communication in English in business context

---------------------

Course content

Business Writing – letters, emails, memos

Public Information – leaflets, brochures, advertisements, websites

Travel Writing – blogs, articles

------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity: ICT tools/MSTeams, multimedia presentation, writing tasks, feedback and discussion,, written portfolio.

Literatura:

Reading list:

Cory, H., (2000). Advanced Writing with English in Use CAE (New Edition). Oxford University Press.

Walker, R., Harding, K., (2015). Oxford English for Careers: Tourism 3 Student’s Book. Oxford University Press.

Online sources:

https://owl.excelsior.edu/

https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-materials/how-spot-and-fight-disinformation_en

Efekty uczenia się:

Learning outcomes (PQR 2019):

KNOWLEDGE

The student knows and understands

1. techniques used in business communication in the context of tourism (k_W03/P6S_WG)

2. specific terminology and techniques used in business writing and speaking in English (k_W04/P6S_WG)

SKILLS

The student can

3. use various phrases, structures and stylistic rules to write and communicate orraly using business English (k_U01/P6S_UW)

4. create texts in English and prepare presentations on topics related to tourist business context (k_U07/P6S_UK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Continuous Assessment e-Portfolio and Presentation – 40% of the final grade (outcomes 1-4)

2. Take-home assignments - 40% of the final grade (outcomes 1-4)

3. Active participation in online classes – 20% of the final grade (outcomes 1-4)

Pass at 60% of the final grade.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Anna Letowt-Vorbek
Prowadzący grup: Anna Letowt-Vorbek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-2 (2025-04-29)