Specialist seminar 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.2.5-W2-SP3d |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Specialist seminar 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Moduł 11b Specjalizacyjny 3 Kod ECTS 1.2.5-D2-M11b Liczba godzin 90 Liczba ECTS 16 Forma zaliczenia zaliczenie na ocenę Rok drugi Semestr zimowy Typ zajęć do wyboru Język angielski Wymagania wstępne brak Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot Uniwersytet Opolski / Wydział Filologiczny / Instytut Filologii Angielskiej Studia kierunek* poziom kształcenia forma studiów profil kształcenia specjalizacja Filologia Angielska drugi stacjonarne akademicki Kulturoznawstwo *nazwa zgodna z zatwierdzonym katalogiem kierunków i specjalności Przedmioty wchodzące w skład modułu Nazwa przedmiotu Kod ECTS Forma zajęć Liczba godzin Liczba ECTS Prowadzący Seminarium przedmiotowe 3 1.2.5-D2-SP3b ćw. 60 10 Metody i kierunki badań 3 1.2.5-D2-MK3b ćw. 30 6 Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych 1. Aktywny udział w zajęciach (1-4,8) 2. Przedstawienie do oceny projektu badawczego(5-7) 3. Test zaliczeniowy z zagadnień omawianych na zajęciach (1-4) Sposób realizacji zajęć i metody dydaktyczne zajęcia w sali dydaktycznej ćwiczenia audytoryjne: analiza tekstów z dyskusją, projekt badawczy, praca w grupach, analiza zdarzeń krytycznych (przypadków) oraz dyskusja Liczba punktów ECTS – nakład pracy studenta 5 pkt – zajęcia dydaktyczne w sali – 90 godzin; konsultacje – 45 godzin; 4 pkt – opracowywanie literatury przedmiotu – 100 godzin; 3 pkt – przygotowanie projektu badawczego – 80 godzin; 2 pkt – przygotowanie prezentacji projektu badawczego – 50 godzin; 2 pkt – przygotowanie się na test zaliczeniowy – 50 godzin Ogólny opis modułu Moduł ten obejmuje dalsze pogłębienie zarówno szeroko rozumianej problematyki współczesnych studiów kulturowych jak i metod badawczych i strategii interpretacyjnych stosowanych w badaniach nad kulturą Zachodu Cele przedmiotu Celem kursów jest pogłębiać wiedzę studentów, co do rozwoju badań kulturowych, również poza angielskim obszarem językowym, co do współczesnych metodologii badań kulturowych, oraz kontynuować przygotowanie studentów do samodzielnego wdrożenia własnego projektu badawczego. Treści programowe Podawane przez prowadzącego na pierwszych zajęciach w semestrze Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu lub testu zaliczeniowego): Podawana przez prowadzącego na pierwszych zajęciach w semestrze B. Literatura uzupełniająca Artykuły i rozdziały prac badawczych wybranych przez studentów autorów według indywidualnych zainteresowań Efekty kształcenia Wiedza Student: 1. ma pogłębioną wiedzę o specyfice oraz zakresie badań kulturowych (K_W01, K_W02, K_W03) 2. zna terminologię kulturoznawczą na poziomie rozszerzonym (K_W02) 3. ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach między kulturoznawstwem a innymi dziedzinami humanistycznymi (K_W05, K_W07) 4. ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teorii i metodologii badań kulturowych (K_W09, K_W10, K_W14, K_W15) Umiejętności Student: 5. posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, dobór odpowiednich metod badawczych, opracowanie i prezentację wyników (K_U01, K_U02, K_U03, K_U04) 6. potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację form, tekstów i praktyk kulturowych (K_U07, K_U08, K_U09) 7. posiada umiejętności merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz podsumowań w mowie i w piśmie(K_U08, K_U14, K_U15) Kompetencje społeczne Student: 8. potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K04, K_K05, K_K06) Kontakt |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.