Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English phonetics

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.D3.EP.PP.9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: English phonetics
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course focuses on the system of sounds in British English. Students practice vowels and consonants, intonation to master standard British English pronunciation.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course aims to give students the basic knowledge of standard British pronunciation (segmental phonetics). It is designed for students to improve their pronunciation of sounds in isolation.

Course content

1. Articulatory phonetics: speech sounds and their production

2. Criteria for vowel and consonant classification

3. Short and long vowels, diphthongs and triphthongs

4. Strong and weak forms

5. Plosives, fricatives and other consonants

6. Phenomena of connected speech

7. Transcription of words

Literatura: (tylko po angielsku)

used in class:

Baker, A. (2005). Ship or sheep: An intermediate pronunciation course. Cambridge: Cambridge University Press.

Roach, P. (2009). English phonetics and phonology: A practical course. New York: Cambridge University Press

O’Connor, J. D. (2009). Better English pronunciation. Cambridge: Cambridge University Press.

O’ Connor J.D., C. Fletcher (1989) Sounds English. Essex: Longman

used for self-study:

Bradford, B. (1992). Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.

O’Connor, J. D. (2009). Phonetic Drills. Cambridge: Cambridge University Press.

supplementary reading:

Collins, B. and I. Mees (2003). Practical

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

Students:

1. Have organised knowledge of English phonetics (k-W-1)

2. Understand detailed terminology of linguistics (k-W-3)

3. Understand methods of analysis and interpretation of English sounds (k-W-4)

Skills

Students:

4. can communicate in English using standard British English pronunciation (k-U-6)

5. use the International Phonetic Alphabet (IPA)(k-U-1)

6. independently plan and carry out their own learning(k-U-8)

Social competences

Students:

7. cooperate with others (k-K-2)

8. recognize the importance of knowledge of the language (k-K-1)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

Modeling students’ pronunciation, practicing sounds with the help of multimedia.

Forms of evaluation of effects:

1. Oral reproduction – recordings – 2, IPA alphabet test

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)