Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specialist seminar 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.W2.EP.AL.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specialist seminar 4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

In the course the students gain further knowledge and experience in the process of compiling, analyzing and discussing data within applied linguistics. They finalise their M.A. thesis writing process.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The major aim of the Specialist seminar 4 course is to support, direct and supervise the participants' process of finalising writing their MA Thesis. The students acquire knowledge and skills preparing them for independent work in the sense of searching for and critically assessing academic sources in order to be able to select, describe and analyze a research problem for their MA thesis. This course includes discussions on

• Validity of one’s own empirical research

• Implications of the research for future studies

• Recommendations of one’s own research for the EFL classroom

Literatura: (tylko po angielsku)

A selection of articles from academic journals and books in applied linguistics.

Dörnyei, Z. & Ryan, S. (2015). The psychology of the language learner evisited. New Yor/London: Routledge.

Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Second edition. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

Students:

1. have the ordered knowledge of the English language at C2 level; know the lexical-grammatical and stylis-tic rules of the English language, and the rules of the selection of means for expressing specific types of in-formation s-W-1

2. have the knowledge of literary linguistic terminology, with the focus on Second Language Acquisition theories s-W-2

Skills

Students:

3. have the ability to search for, analyze, select and use information utilizing various sources and methods, s-U-1

4. are able to use the English language in writing and speaking with relative fluency, accuracy and commu-nication efficiency in a wide range of academic topics s-U-2

Social competences

Students:

5. can specify the priorities for the implementation of their goals and tasks designated by others s-K-1,

6. shape their own views on the basis of the gained general and detailed knowledge s-K-2

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Class attendance and participation in class discussions (20%) –outcomes: 1,2,5,6

Individual reading assignments (20%) - outcomes: 3, 6

Submitting chapters of an MA thesis (60%) - outcomes: 1,2,3,4,6

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)