Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specialist research 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.W2.EP.AL.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specialist research 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Course description:

The course is meant to equip students with further knowledge regarding research methodology in applied linguistics.

total of 30h

total of 2ects

------------

1ects = 30h in class

1 ects = 20h preparation for classes; 10h consultations with the supervisor

------------

contact

the teacher: m.tukiendorf@uni.opole.pl

the coordinator of EP MA study programme: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

The course aims

-to equip the students with knowledge about the procedures and stages of quantitative and quantitative research in Applied Linguistics including methods of analysis and interpretation of texts in SLA.

-to provide and discuss examples of good quality academic texts, describing quantitative and qualitative research.

------------------

Course content:

Quantitative research tools

Quantitative research tools

Collecting and storing data in line with ethical issues

Data analysis: basic statistics, correlations

Displaying data

Data interpretation and discussion

-----------------

Methods of instruction: text analysis, discussion, multimedia presentations

Literatura:

Reading list:

A selection of articles from academic journals and books in applied linguistics

e.g.

Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: Oxford University Press

Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles: SAGE Publications.

Dörnyei, Z. (2010). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing (2nd ed.). London: Routledge

Selinger, H., & Shohamy, E. (1989). Second Language Research Methods. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK since 2017

Knowldge:

1. a graduate has the knowledge of linguistic terminology, with the focus on Second Language Acquisition theories (K-W-3)

2. a graduate knows advanced methods and research tools withing applied linguistics (K-W-4)

Skills:

3. a graduate can carry out a critical analysis of academic texts withing applied linguistics (k_U-3)

4. a graduate is able to use the English language at C2 in writing and speaking when communicating in a wide range of academic topics relevant to SLA area (K-U-6)

Social competences

5. a graduate can critically assessed received knowledge (k-K-1)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

attendance 50% (1,2)

preparedness based on the academic texts submitted prior to classes 25% (1,2,3,5)

participation in class discussions 25% (1,2,3,4,5)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4 (2024-03-22)