Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rynku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.3.D3.JOSU.JOHA.02
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rynku
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Cele przedmiotu

- w zakresie wiedzy: wyposażenie w wiedzę dotyczącą praktycznego (komercyjnego) stosowania psychologii do zrozumienia zachowania człowieka w kontekście zakupowym

- w zakresie umiejętności: zdolność udoskonalania ofert sprzedażowych w kontekście retail-owym

- w zakresie kompetencji uświadomienie aplikowalności wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich w praktyce

Literatura:

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN

(Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327)

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspektywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH

Walczak, R. (2010) Przedmioty i ich symboliczne znaczenie w kreowaniu wizerunku współczesnego człowieka. W. B. Janda-Dębek (red.) Psychologia współczesnego człowieka Wrocław: Oficyna wydawnicza ATUT

Walczak, R. (2008) Aspekty autoprezentacyjne w zachowaniach konsumenckich. W: R. Grzybek, P. Winiecki, (red) Wybrane problemy współczesnej psychologii Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• Zrozumieć motywy kierujące ludźmi w decyzjach rynkowych

• wymienić i opisać sytuacje, w których można stosować wybrane teorie psychologiczne w kontekście konsumenckim ;

• Rozpoznawać podstawowe pojęcia wykorzystywane w naukowych badaniach rynku

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• wybrać odpowiednią teorię do zrozumienia problemu rynkowego

• zinterpretować zachowanie konsumenta w danej sytuacji zakupowej

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• pogłębioną świadomość stosowalności wiedzy naukowej w kontekście zakupowym

• odpowiedzialność za podejmowane decyzje i działania

Metody i kryteria oceniania:

Student powinien przygotować i zrealizować mini-badanie dotyczące wybranego aspektu psychologii rynku.

Ocenie poddawany będzie raport z badania.

Raporty noszące cechy plagiatu będą automatycznie oceniane jako niedostateczne.

Ostateczny termin dostarczenia raportu to dzień ostatnich zajęć.

Prace dostarczone po terminie będą miały obniżoną ocenę.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www5-1 (2024-03-12)