Psychologia rynku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.3.D3.JOSU.JOHA.02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rynku |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu - w zakresie wiedzy: wyposażenie w wiedzę dotyczącą praktycznego (komercyjnego) stosowania psychologii do zrozumienia zachowania człowieka w kontekście zakupowym - w zakresie umiejętności: zdolność udoskonalania ofert sprzedażowych w kontekście retail-owym - w zakresie kompetencji uświadomienie aplikowalności wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich w praktyce |
Literatura: |
A.1. wykorzystywana podczas zajęć 1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN (Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327) A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspektywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH Walczak, R. (2010) Przedmioty i ich symboliczne znaczenie w kreowaniu wizerunku współczesnego człowieka. W. B. Janda-Dębek (red.) Psychologia współczesnego człowieka Wrocław: Oficyna wydawnicza ATUT Walczak, R. (2008) Aspekty autoprezentacyjne w zachowaniach konsumenckich. W: R. Grzybek, P. Winiecki, (red) Wybrane problemy współczesnej psychologii Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • Zrozumieć motywy kierujące ludźmi w decyzjach rynkowych • wymienić i opisać sytuacje, w których można stosować wybrane teorie psychologiczne w kontekście konsumenckim ; • Rozpoznawać podstawowe pojęcia wykorzystywane w naukowych badaniach rynku Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • wybrać odpowiednią teorię do zrozumienia problemu rynkowego • zinterpretować zachowanie konsumenta w danej sytuacji zakupowej Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość stosowalności wiedzy naukowej w kontekście zakupowym • odpowiedzialność za podejmowane decyzje i działania |
Metody i kryteria oceniania: |
Student powinien przygotować i zrealizować mini-badanie dotyczące wybranego aspektu psychologii rynku. Ocenie poddawany będzie raport z badania. Raporty noszące cechy plagiatu będą automatycznie oceniane jako niedostateczne. Ostateczny termin dostarczenia raportu to dzień ostatnich zajęć. Prace dostarczone po terminie będą miały obniżoną ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.