Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic English 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.5.D3.F.EN.PS.08
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic English 4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course aims to develop students' abilities in reading, writing, listening and speaking in an academic context.It is designed to enable students to use English effectively in the academic contexts. The main emphasis is on improving students’ confidence and competence in using English.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

At the completion of the course, students will be able to:

Use academic listening strategies: prediction, identification of main ideas and specific details, note-taking

Verbally connect ideas in paragraph like discourse

Find the meaning of new and academic vocabulary in context and extend that meaning

Write structured paragraphs, using topic sentences, supporting ideas and relevant evidence

Literatura: (tylko po angielsku)

TEDx Talks:

http://tedxtalks.ted.com/

McCarthy, Michael & O'Dell, Felicity. (2008). Academic Vocabulary in Use (Edition with answers).

Cambridge: CUP.

Mann, Malcolm, Steve Taylore-Knowles (2009) IELTS for Academic Purposes. McGraw-Hill Education

Thaine, C. (2012). Cambridge academic English: An integrated skills course for EAP. Intermediate. Cambridge: University Press.

Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Students:

have a proficiency in English at B2 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English in academic contexts (k-W-1)

know of the main methods of interpretation of specialized language (k-W-1)

know the formal properties and application of various genres and conventional practices in academic communication (k-W-1, k-W-7)

Skills:

Students can:

write a coherent essay in English, using a range of sources (k-U-6)

Social competences

Students:

fluently speak and write in English (at B1 level) (k-K-1)

cooperate with others in a team (k-K-2)

are well-organized and reliable as far as group and individual work is concerned (k-K-5)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

- classroom participation,

- attendance,

- final credit test

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www5-1 (2024-03-12)