Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specialist seminar 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specialist seminar 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course aims at preparing students for writing an MA thesis. Therefore, a number of general issues and specific topics will be covered to enable the students to identify a niche in knowledge that they would be willing to fill, doing their own research. Since the seminar focuses on literacy, both traditional and digital (or new) literacies will be discussed and analysed from munltiple perspectives.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Traditional/print literacy

Text comprehension - lower and higher level processes

Cognitive issues in reading

Comparing L1 and L2/FL reading

New literacies - definitions, functions and influences

Reading as a social practice

Literatura: (tylko po angielsku)

Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in Second Language Acquisition. Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

Grabe, W. (2009). Reading in a second language. Moving from theory to practice. Cambridge: CUP

Grabe, W. & Stoller, F. (2002). Teaching and researching reading. Harlow: Pearson Education Ltd.

Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press.

Jones, R. (2016). Digital literacies. In E. Hinkle (ed.), Handbook of research into second language teaching and learning. Vol. III (pp.286-298). London: Routledge

Kern, R. (2000). Literacy and language teaching. Oxford: Oxford University Press.

Koda, K. (2005). Insights into second language reading. Cambridge: Cambridge University Press.

Nuttall, C. (1996). Teaching reading skills in a foreign language. Oxford: Heineman.

Piasecka, L. (2008). Psycholinguistic and socio-cultural perspectives on native and foreign language reading. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Articles from selected journals, eg.

ELT Journal

Foreign Language Annals

Journal of Research in Reading

Modern Language Journal

Reading in a Foreign Language (http://nflrc.hawaii.edu/rfl) I strongly recommend this site

Reading Research

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge:

1. The student knows and understands the role of literacy in cognitive, educational and social contexts (k_W01/P7S_WG)

2. The student is familiar with formal terminology and theories used in linguistics, education and sedond language acquisition/foreign language learning studies ( k_W02/P7S_WG)

Skills:

3. The student can use the terminology and relevant knowledge to analyse complex problems related to learning and teaching foreign languages (k_U01/P7S_UK)

4. The students can read and write advanced academic texts based on the analysis of relevant resources (k_U04/P7S_UK)

5. The student can work with a group to achieve a common purpose (k_U07/P7S_UK

Social competences:

6. The student is ready to self-monitor their own learning (k_K01/P7S_KK)

7. The student can critically evaluate their own texts and other study tasks and creatively solve emerging problems (k_K02/P7S_KK)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

1. Group presentation of selected issues in class (40%)

2. Preparation of assigned texts and their discussion in class (20%)

3. Definitions of terms that are relevant to the students' theses topics (20%)

4. Attendance (20%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)