Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Methods and directions of research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Methods and directions of research
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali
Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course description

Students are familiarized with qualitative and quantitative research designs and adequate data analyses methods.

-------------------

total hours: 15

total ECTS: 2

0,5 ECTS - 15 h of participation in classes

0,5 ECTS - 10 h of consultations

1 ECTS - 30 h of preparation to classes

-----------------

contact with the teacher: maadtu@gmail.com

contact with the study programme coordinator: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the courses is to introduce students to research paradigms concerning first and second language acquisition and use.

------------------

Course content:

What is research?

Types of research in SLA context

Types of research tools

Methodology of Action Research as educational research

Planning a research project

Principles of using APA

-----------------

Forms of instruction: extensive reading, class discussion, writing - definition essay, classification essay, comparison/contrast essay, ICT tool s- MS Teams

Literatura:

Selected books on research in SLA context:

Basit, T. N. (2010). Conducting research in educational contexts. London: Continuum International Publishing Group.Brown, J. D. (1992). Understanding research in seacond language learning. Cambridge: CUP.

Brown, J. D. (2001). Using surveys in language programs. Cambridge: CUP.

Brown, J. D. & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: Oxford University Press

Dörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research. London.

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press

Heath, S. B. & Street, B. V. (2008). Ethnography: Approaches to language and literacy research. New York, London: Teachers College Press.

Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

McKay, S. (2006). Researching second language classrooms. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates

Nunan, D. (2008). Research methods in language learning (18th ed.). New York: Cambridge University Press

Richards, K., Ross, S. & P. Seedhouse. (2012). Research methods in applied language studies.London & New York: Routledge.

Seliger, H. W., & Shohamy, E. (1995). Second language research methods (3rd ed.). Oxford: Oxford University Press.

Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2010). Metododologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Avalon.

Selected books on action research methodology:

Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press

Costello, P. (2007). Action Research. London: Continuum.

Gabryś-Barker, D. (2011). Action research in teacher development: An overview of research methodology. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Koshy, V. (2010). Action research for improving educational practice. London: SAGE Publications

Mertler, C. A. (2006). Action research: teachers as researchers in the classroom. California: Sage Publications.

Wallace, M.J. (2001). Action research for language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Valcarcel Craig, D. (2009). Action Research Essentials. San Francisco: A Wiley Imprint.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge:

1. The student knows and understands research methodology used in the educational context (e.g. action research (k_W04/P7S_WG)

2. The student can identify the main areas of research in SLA context (k_W05/P7S_WG)

Skills:

3. The student can analyse and synthesise knowledge from multiple sources (k_U04/P7S_UK)

Social competences

4. The student is ready to self-monitor their own learning (k_K01/P7S_KK)

5. The student is ready to develop their language proficiency and academic skills (k_K05/P7S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

active participation in classes 40% (learning outcome 1,2,3,4,5)

writing tasks on selected aspects of research methodology (learning outcome 1,2,3,4,5):

definition essay 20%

classification essay 20%

comparison/contrast essay 20%

Criteria of evaluation:

60% - pass with the grade 3,0

80% - pass with the grade 4,0

100% pass with the grade 5,0

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)