Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General psychology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N2.EP.TTP.28
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: General psychology
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

Nolen-Hoeksema S., Fredrickson, B.L., Loftus, G.R., Lutz, C (2018). Atkinson & Hilgard’s introduction to psychology. Hamp-shire: Cengage Learning

Treger, A., Treger, B. (2018). Psychology vocabulary in use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej. MT Biznes.


Skrócony opis:

To develop an understanding of the discipline of psychology; especially of: (a) its origins and important contributors, (b) basic terminology and concepts, (c) major problems and research findings.

To develop scientific values and skills; especially: (a) an understanding of research methods, (b) acquisition of a critical atti-tude, (c) stimulation of intellectual curiosity about behavior

Attaining basic skills essential for adequate use of psychological knowlegde in everyday teaching situations

Readiness to work on cases concerning psychological problems; developing skills crucial for ethical attitudes

Pełny opis:

1. Introduction to psychology

2. Sensory processess

3. Perception and attention

4. Emotions

5. Motivation

6. Memory

7. Learning

8. Thinking

9. Personality

10. Stress and health

Literatura:

Nolen-Hoeksema S., Fredrickson, B.L., Loftus, G.R., Lutz, C (2018). Atkinson & Hilgard’s introduction to psychology. Hamp-shire: Cengage Learning

Treger, A., Treger, B. (2018). Psychology vocabulary in use. Podręcznik do nauki angielskiej terminologii psychologicznej. MT Biznes.

Efekty uczenia się:

Knowledge

Student knows how to:

• Use psychological terms characteristic for general psychology

• Understand major problems and methodological issues in the field

• Use the knowledge about psychological as-pects of people functioning

• Apply knowledge about psychological me-chanisms and its influence on students func-tioning

Skills

Student is able to:

• Diagnose selected characteristics and traits

• Use English fluently in describing psycholog-ical phenomena (B+ level)

• Use and integrate theoretical psychological knowledge

• Plan and realize self-learning processes

Competences

Student is ready to:

• Realize individual and group tasks

• Identify priorities and problems

• Behave ethically during their work

• Stay critical to the presented ideas

Metody i kryteria oceniania:

• graded oral presentations

• 3 – minimum 60% of points

• 3+ - minimum 70% of points

• 4 – minimum 80% of points

• 4+ - minimum 90% of points

• 5 - minimum 95% of points

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)