Language skills: speaking and writing 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.N3.EP.16 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Language skills: speaking and writing 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 3 semestr Studia niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 3 |
Profil kształcenia: | Studia niestacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total ECTS: 2 0,5 ECTS: 15 hours of classes 0,5 ECTS: 10 hours of consultations 1 ECTS: 30 hours of self-study, writing papers, preparing for classes |
Skrócony opis: |
Course description: The course is a continuation in Practical English development of speaking and writing at C1 level. This course gives students the opportunity to utilise their English skills in various practical conversational communicative activities. This is interspersed with practical writing lessons in a variety of genres and registers. Students are first given the right tools and advice on each genre, followed by the production of a writing assignment in class. |
Pełny opis: |
Course objectives: The aim of the course is to allow students to practice the productive skills of writing and conversation. --------------- Course content: Speaking is conducted by student-led activities such as: design you own class speaking lesson, presentations, class discussions, arguments and debates etc. Writing activities are designed to leave students prepared for a C1 level writing exam. Writing genres and correspondence is presented so that students have a template from which to produce written assignments in class. ------------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: speaking and writing tasks, discussion, feedback, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list Kenny, N., Newbrook, J., and Acklam, R. (2008) CAE Gold Plus. Pearson Longman. MacAndrew, R. (2003) Instant Discussions. Thomson Heinle. Teacher's own materials |
Efekty uczenia się: |
LLearning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge: Student knows: 1. the role of English as a cognitive means to present information, discuss and debate it (k_W03/P6S_WG) 2. a variety of methods and approached to produce different forms of written assignments (k_W04/P6S_WG) Skills Student can: 3. research and discuss current events presented on the Internet (k_U07/P6S_UO) 4. use advanced vocabulary in speaking and writing; identify and utilise appropriate grammar structures in speaking and writing (k_U05/P6S_UK) 5. use different registers and writing style (k_U04/P6S_UK) Social competences Student 6. is able to engage effectively with their colleagues in spoken and written form (k_K04/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation in speaking - 50% of the final grade (outcome 1,3,4,6) 2. Graded writing assignments - 50% of the final grade (outcome 2,3,4,5,6) Final Grading Framework: 2.0 (Fail): 0-59% 3.0 (Average): 60-68% 3.5 (Average Plus): 69-74% 4.0 (Good): 75-84% 4.5 (Good Plus): 85-92% 5.0 (Very Good): 93-100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Baryłowicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Baryłowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) The Princeton Review. (2022). Princeton Review TOEFL iBT Prep with Audio/Listening Tracks. McGraw-Hill Education Ltd. (2020). The Official Guide to the TOEFL iBt Test. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Forms of evaluation of Learning outcomes: Active participation in class discussions 30% Short discussions in pairs 20% Graded writing assignment/test 50% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Baryłowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Baryłowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.