Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 3 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

Studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Language skills: reading and listening 2

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total ECTS: 2

0,5 ECTS – 15 hours: class participation,

1,5 ECTS: 45 preparing for classes (extensive reading and listening) and preparing a project (designing a listening task) + 5hrs consultations


Skrócony opis:

Course description:

The course is a continuation of Practical English course in listening and reading 2. It gives students further practice in listening comprehenstion and reading comprehenstion at C1 level. Through practical analysis of exam-oriented reading and listening tasks the course guides students towards their Practi-cal English Exam.

Pełny opis:

Course objectives

- understanding authentic texts while reading and listening,

- developing exam task-solving techniques,

- developing the general command of English language at C1 level.

--------------

Course content:

Listening comprehension part: Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversation held by two or three people, short abrupt subjects presenting one matter

Reading comprehension part: different forms of texts on the basis from which a student has to find out or match particular elements of information.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual work, pair and group work, activities training reading and listening skills.

Literatura:

Reading list:

O'Dell Felicity, Black Michael. (2015). Advanced Trainer Six Practice Tests with Answers. Cambridge University Press

Kenny, N., and J. Newbrook. (2008). CAE Practice Tests Plus. Harlow: Pearson.

Harrison, M. (2014). Advanced Practice Tests. Oxford: Oxford UP.

Supplementary reading (self-study)

Betsis, A., and L. Mamas. (2014). Succeed in CAE: 10 Practice Tests. Brighton: Global ELT.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge UP.

Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. approaches used for testing reading and listening skills at C1 level (k_W02/P6S_WG)

2. methodology of reading and listening techniques used for testing at C1 level (k_W04/P6S_WG)

Skills

Student can:

3. use methodological terminology of types of testing techniques at C1 level (k_U01/P6S_UW)

4. analyse texts using techniques of synthesis, discrimination, matching, and elimination (k_U02/P6S_UW)

5. apply reading and listening techniques to solve listening and reading tasks at C1 level (k_U04/P6S_UW)

6. understand a range of spoken and written material in English at C1 level (k_U05/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to:

7. solve problems arising from comprehension and assessment of types of reading and listening texts in order to apply appropriate techniques to solve testing tasks (k_K02/P6S_KK)

8. understand and accept differences between their native language and English language in terms of the concept of pronunciation and ideas expressed in a written form (k_K03/P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation during classes and preparation - 10% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

2. Listening and reading tests (mid and end of semester) - 90% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

Mid-Term test/tests 60%

End of semester test 30%

To get a credit students need to pass all tests.

Tests marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–54%

grade 3,0 (average): 55–69%

grade 3,5 (plus average): 70–79%

grade 4,0 (good): 80–89%

grade 4,5 (plus good): 90–95%

grade 5,0 (very good): 96–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course description:

The course gives students practice in reading and listening comprehension at an advanced C1 level.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The main purpose of the course is to improve students' C1-level competence. Through practical analysis of exam-oriented tasks with reference to listening and reading, the course guides students towards their Practical English Exam. The course focuses on:

Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversation held by two or three people, short abrupt subjects presenting one matter, university lectures, conversations held in university buildings or campus,

Reading comprehension: different forms of texts, including articles and academic presentations on the basis from which a student has to find out or match particular elements of information.

Literatura: (tylko po angielsku)

The Princeton Review. (2022). Princeton Review TOEFL iBT Prep with Audio/Listening Tracks.

McGraw-Hill Education Ltd. (2020). The Official Guide to the TOEFL iBt Test.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)