Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business English text analysis 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.BE.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business English text analysis 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Business English elective module

Introduction to Business English

Fundamentals of economics

Business English text analysis 1

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 2

0,5 ECTS: 15h classes (50% online/50% on university site)

1 ECTS: 20h preparing for classroom discussions + 10h preparing for credit test

0,5 ECTS: 10 hrs of consultation with the course instructor

Skrócony opis:

Course description

This is a course designated to Business English Module. It is a continuation of a similar course in the previous semester. It gives students further practice in Business English text analysis.

Pełny opis:

Course objectives

- to improve comprehension and interpretation skills and independent creation of text from a wide range of business area in English.

- to familiarise students with practical strategies of writing business and commercial correspondence,

-----------------

Course content

analysis of Busienss English texts such as letters, faxes, e-mails, reports, memos, CVs and covering letters, press, popular science, advertising

identify equivalents in Polish and in English business texts

writing and editing business correspondence, like orders, enquiries, invoices and payments, complaints and adjustments.

using dictionaries and sources in business correspondence

mastering basic vocabulary and specific phrases.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

material analysis, discussion, vocabulary excersises, individual work, group work, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Allison. J, Emmerson, P. (2011). The Business. London: Macmillan.

Berezowski, L. (2012). Jak czytać i rozumieć angielskie umowy? Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

Kienzler, L (2001). Biuro i korespondencja. Gdynia, IVAX Biuro Tłumaczeń i Wydawnictw.

Kierzkowska, D. (1994). Selection of English Documents. Warszawa: Polish Society of Economic, Legal and Court Translators TEPIS.

Supplementary reading

Steiner, G. (1975). After Babel. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands

1. the English business language; knows the lexical-grammatical and stylistic rules of the English business language, and the rules of the selection of means for expressing specific types of information (m-W-1/P6S_WG)

Skills

Student can

2. search, analyze, select and use specialised business texts utilizing various sources and methods, including online resources (m-U-1/P6S_UW)

3. use the English language at C1 level in writing and speaking with relative fluency, accuracy and communication efficiency in a wide range of business topics (m-U-2/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to

4. specify the priorities for the implementation of their goals and tasks designated by others in the business context (m-K-1/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes (group work) - 45% of the final grade (outcomes 1,2,3,4)

2. Written in class assignments (text analysis/test) - 55% of the final grade (outcomes 1,2,3,4)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Rafał Matusiak
Prowadzący grup: Rafał Matusiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)