Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General teacher training

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.32
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: General teacher training
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

(tylko po angielsku) Lewis, M. (1993). The Lexical Approach: The state of ELT and a way forward. Hove: Language Teaching Publications.

Thornbury, S. (2000). A Dogma for EFL. IATEFL Issue.

ELT professional journals



Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course is to introduce the main teaching principles of selected methods of teaching English as a foreign language (EFL).

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course contents:

Critical discussions on the principles and basic assumptions of the selected methods and approaches:

The Grammar –Translation Method

The Direct Method and the Oral Approach

The Audio-Lingual Method

The Silent Way and (De)suggestopedia

Multiple Intelligences

Lexical Approach

Total Physical Response and Task-based Learning

Communicative Language Teaching

Content and Language Integrated Learning

The post-method era and Dogme

Literatura: (tylko po angielsku)

Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP.

Richards, J., and Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. Cambridge: CUP.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

The students will gain knowledge on the role of a teacher, teacher-learner relationship and the principles of selected methods and approaches to EFL teaching (N_W15).

The students will be able to identify and analyse pedagogical classroom actions which reflect the principles of the selected methods and/or approaches to EFL teaching (NU_01).

The students will develop the abilities of critical thinking in order to select and design adequate teaching materials, reflecting the didactic and pedagogical needs of EFL learners and educational institutions (N_U02).

The students will be ready to take decisions associated with the organisation of the educational process based on a particular teaching method or approach (N_K04).

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

- active participation in class (20%)

- successful completion of the end-of-term test (80%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www2-1 (2024-03-12)