Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specialist teacher training (secondary school)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.47
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specialist teacher training (secondary school)
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Literatura uzupełniająca:

(tylko po angielsku) Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge: Core concepts in English language teaching. Pearson.

Nijakowska, J. (2007). Understanding developmental dyslexia. Łódź University Press.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English Language Teaching (3rd ed.). MacMillan.

Williams, M., Mercer, S., & Ryan, S. (2015). Exploring psychology in language learning and teaching. Oxford Univesity Press.

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

This series of lectures concentrates on the issues related to teaching English as a foreign/second language at the secondary school level.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The topics of the lectures will include

1. Introduction,

2. Focus on an L2 learner: learner characteristics, language learning processes

3-4. Focus on an L2 teacher: teacher's roles and responsibilities (teaching aims/objectives, lesson planning and classroom management)

5-6. Teaching language skills (reading, writing, speaking and listening)

7-8. Teaching language sub-systems (vocabulary, grammar, pronunciation),

9-10. Assessment and testing

11-12. Inclusive education - teaching learners with specific learning difficulties.

13-14. Inclusive education - teaching learners with specific learning difficulties - cont.

15. End-of-term test

Literatura: (tylko po angielsku)

Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson.

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge:CUP.

DysTEFL2 project http://dystefl2.uni.lodz.pl/

A range of on-line resources and texts for EFL teachers.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Student knows extended formal terminology in the area of EFL/ESL teaching (k_W02)

Student understands the role of the teacher in modelling learners' attitudes and behaviours (N_W03)

Student knows the norms and procedures of the good practice of teaching EFL/ESL at the secondary school level (N_W04)

Student knows the elements of inclusive education associated with teaching L2 to learners with specific learning difficulties (N_W05)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

End-of-term test (80%)

Active participation in discussions (20%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6 (2024-03-22)