Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Developmental and educational psychology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.38
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Developmental and educational psychology
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 1

0,5 ECTS – 10 hours: participation in classes

0,5 ECTS – 20 hours: preparation to class with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description:

The workshop in Developmental and Educational Psychology prepares the students to use the knowledge of psychological processes behind growth and development across the lifespan in practise and apply it to teaching environment.

Pełny opis:

Course objectives:

Developmental and Educational Psychology (workshop) aims at practical application of how we, people, develop the ability to think about the world, speak to each other, and form social attachments across the lifespan, in order to empower one's didactic and educational abilities.

--------------------

Course content:

Scientific and practical psychology.

Creation educational guides for parents in groups of 3/4.

Providing feedback. Summary of the class.

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

practical workshop, project work, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Bee, H. L. (1994). Lifespan development. HarperCollins College Publishers.

Duchesne, S., McMaugh, A. (2018). Educational psychology for learning and teaching. Cengage Learning Australia Pty Limited.

Additional sources:

Pappas, Marios & Demertzi, Eleftheria & Papagerasimou, Ioannis & Voukelatos, Nikitas & Drigas, Athanasios. (2019). Cognitive-Based E-Learning Design for Older Adults. Social Sciences.

Dunlosky, J., Rawson, K. A., Marsh, E. J., Nathan, M. J., & Willingham, D. T. (2013). Improving Students’ Learning With Effective Learning Techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology. Psychological Science in the Public Interest, 14(1), 4–58.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession

Knowlegde

The student knows and understands

1. own resources in the teacher's work - identification and development, individual strategies for coping with difficulties, stress and teacher burnout (M_N_B1.W05)

Skills:

The student is able to

2. accomodate specific developmental and educational needs by using proper didactic methods to enhance the learning proces (N_U02/P7S_UW; N_U04/P7S_UW; M_N_B1.U05; M_N_B1.U06)

3. communicate effectively and deal with stress and use coping strategies when presenting a project (M_N_B1.U03; M_N_B1.U07)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. A project - 100% of the final grade (outcome 1,2,3)

Creating a guide for parents on any topic in the field of developmental and educational psychology in groups of 3/4 and presenting it during the workshop.

pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Maria Latusek-Mierzwa
Prowadzący grup: Maria Latusek-Mierzwa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Dariusz Krok
Prowadzący grup: Dariusz Krok
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)