Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Undergraduate seminar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.47
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Undergraduate seminar
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 6

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
obowiązkowe
seminaria dyplomowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

1.S3.EP.46 Undergraduate proseminar

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 4

1 EPCS - 30hrs in class

1 ECTS - 30 hrs of consultations with BA supervisor

2 ects - 60 hrs of preparation

Skrócony opis:

Course description

The course is a continuation of Undergraduate proseminar. Students deepen their specialist theoretical and methodological knowledge within the scope of a selected diploma seminar in order to write a BA thesis.

Pełny opis:

Course objectives

- elaborating on main research methods within the chosen seminar

- elaborating on theoretical models and research paradigms

- elaborating on the stylistic and formal guidelines for BA project writing

- giving the students specialist knowledge to write their own BA diploma paper

-----------------

Course content

1. Identifying research objects in the context of current developments in the chosen discipline linguistics, literary studies, cultural studies)

2. Framing research objectives and formulating theses, hypotheses and research questions within the scope of the discipline

3. Doing a literature review in relations to a chosen aspect of theory/methodology/analysis

4. Selecting methods, procedures and analytic tools to match research objectives

5. Reporting on and discussing results in quantitative and qualitative approaches

6. Concluding, identifying implications for further research and limitations of the study

-------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

presentation, discussion, reading, material analysis, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading:

Materials provided by the seminar supervisor and connected with a specific seminar profile.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019:

Knowledge:

Student knows and understands:

1. the place and significance of philological science among humanities and social sciences, its nature and its methodological difference and the directions of its development (k_W01/P6S_WG)

2 theories, methodology and general and detailed terminology of linguistics, literature or culture studies (k_W02/P6S_WG)

3. methods of analysis and interpretation of texts within selected traditions, theories and research schools in linguistics, literature or culture studies (k_W04/P6S_WG)

4. elements of academic discourse relating to the studied discipline (k_W07/P6S_WG)

5. legal, ethical and linguistic considerations of their academic activity resulting from the studied discipline (k_W08/P6S_WK)

Skills

Student can:

6. use the terminology and take theoretical standpoints resulting from English studies (k_U01/P6S_UW)

7. recognize different types of texts in order to perform their critical analysis and assess their relevance and impact in cultural processes (k_U02/P6S_UW)

8. formulate research problems and use appropriate tools and methods to analyse and discuss them with other specialists in the field of English philology under the guidance of the supervisor (k_U06/P6S_UK)

9. explore and critically analyse information from various sources in the field of English philology (k_U07/P6S_UO)

10. use the acquired knowledge and skills to deepen their academic interests in the intra- and interdisciplinary dimension (k_U09/P6S_UU)

Social competences

Student is ready to:

11. critically evaluate and solve problems arising from the implementation of professional tasks such as BA diploma project preparation. (k_K02/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in classes and consultations - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,5,6,7,8,10,11)

2. Evaluation of the style, form and content of BA theses - 55% of the final grade (outcome 4,5,6,7,8,9,10)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www2-6 (2025-03-04)