Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total ECTS: 2

1 ECTS: 30 - class attendance

1 ECTS: 25 preparing for classes (extensive reading and listening) and preparing a project (designing a listening task)

Skrócony opis:

Course description:

The course gives students practice in reading and listening comprehension at an advanced C1 level.

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to improve students’ understanding of spoken and written texts and to raise student`s language fluency in comprehension to level C1 (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in regards to understanding various texts carrying hidden meaning.

It aims at preparing students for their C1-Level Practical English Exam.

--------------------------

Course content:

Reading comprehension: different forms of texts on the basis of which students have to find particular information (skimming, scanning, guessing from context, paraphrasing).

Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversations and short fragments presenting some a range of themes/issues. Reading and listening materials are related to such areas of human activity as culture, literature, philosophy, politics, religion, art etc.

---------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

analysis of different types of written and spoken texts, various forms of exercises, in-class discussions, project work, ICT tools/MSTeams if needed

Literatura:

Reading list:

Used in class

French, A., (2015). Advanced Testbuilder 3rd Edition. Oxford: Macmillan

Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2014) Improve your Skills: Reading for Advanced +key, Macmillan Education

Mann, M., Taylore-Knowles, S. (2014) Improve your Skills: : Listening & Speaking for Advanced+key+MP3, Macmillan Education

and materials provided by the teacher

Used for self-study

Osborne, Ch., and C. Nuttal (2009). CAE practice tests. Andover: Heinle.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

and student individual choice of sources

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Students:

1. have a proficiency in English at C1 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English, as well as of various registers to be able to comprehend various types of texts (k_W03/P6S_WG),

2. know of the main methods of analysis and interpretation of uses of language in spoken and written texts (k_W04/ P6S_WG),

Skills

Students can:

3. comprehend spoken and written texts in English (relative to C1 level) to identify the general point/attitude and to find specific information (k_U04/P6S_UK; k_U05/P6S_UK)

4. select appropriate strategies to do different types of reading and listening tasks (k_U02/ P6S_UK)

Social competences

Students can:

5. comprehend and assess types of reading and listening texts in order to apply ap-propriate techniques to solve testing tasks (k_K02/ P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

2. Project - 25% of the final grade (outcome 1,2,5)

3. Test - 55% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course description:

The course gives students practice in reading and listening comprehension at an advanced C1 level.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Course objectives:

The aim of the course is to improve students’ understanding of spoken and written texts and to raise student`s language fluency in comprehension to level C1 (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in regards to understanding various texts carrying hidden meaning.

It aims at preparing students for their C1-Level Practical English Exam.

--------------------------

Course content:

Reading comprehension: different forms of texts on the basis of which students have to find particular information (skimming, scanning, guessing from context, paraphrasing).

Listening comprehension: understanding of informative monologues, conversations and short fragments presenting some a range of themes/issues. Reading and listening materials are related to such areas of human activity as culture, literature, philosophy, politics, religion, art etc.

---------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

analysis of different types of written and spoken texts, various forms of exercises, in-class discussions, project work, ICT tools/MSTeams if needed

Literatura: (tylko po angielsku)

Osborne, Ch., and C. Nuttal (2009). CAE practice tests. Andover: Heinle.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.]]

Various publications containing CAE test,.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewelina Mierzwa-Kamińska
Prowadzący grup: Ewelina Mierzwa-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika
Prowadzący grup: Brygida Lika
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)