Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Spanish - writing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.ES.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Spanish - writing
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 5

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

English and Spanish elective module

Spanish language and culture

Spanish – integrated skills

Spanish grammar

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 ECTS – 30 hours: class participation (50% university site/50% online)

0,5 ECTS - 15 hours: consultations

1,5 ECTS – 45 hours: preparation to classes/home study (writing)

Skrócony opis:

Course description

This is a course designated to English and Spanish Module. The students practice writing in Spanish.

Pełny opis:

Course objectives

The course aims to familiarize students with various forms of texts, such as e-mail, official letter, private letter, review, short story, short poetic forms, etc. The course also develops composing and editing skills, logical argumentation and consolidates the student's vocabulary.

-------------------

Course content

1. Descriptions of places and situations - past tense

2. Dialogue used to express emotions

3. Story

4. Note

5. Invitation

6. Advertising

7. Private letter

8. Business letter

9. Information note

10. Summary

11. Others, according to the students' inventiveness and needs.

-------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

writing excercises, individual work, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

• Małgorzata Marzoch: Pisanie po hiszpańsku. Eremis. Warszawa 2009.

• M. Ayala Gonzalez, E. Criado Clemente: Expresion Escrita. En Clave. ELE. Espana 2007.

• N. Orłowska, A. Orłowski: Korespondencja handlowa i naukowa w języku hiszpańskim. Wydawnictwo uniwersytetu gdańskiego. Gdańsk 1996.

• Francisca Castro: Uso de la gramatica espanola: Avanzado. Espana 2006.

• Gorana Vranic: Hablar por los codos. Frases para un espanol cotidiano. Edelsa. Madrid 2004.

• Abel A. Murcia Soriano, Kamila Zagorowska: 1500 idiomów hiszpańskich. Langenscheidt. Warszawa 2000

• Clave. Diccionario de uso del español actual (2002) Ediciones SM, Madryt.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

The student

1. has a structured knowledge of the Spanish language; knows the lexical, grammatical and phonological rules of the Spanish at B2 level and the rules of selecting means for expressing specific types of information (m-W-1/P6S_WG)

Skills

The student is able to

2. search, analyze, select and use information from academic and popular sources and tools, including online resources (m-U-1/P6S_UW)

3. use the Spanish in writing at B2 level with relative fluency, accuracy and effectiveness of communication on a wide range of general, cultural and business issues (m-U-2 /P6S_UK)

Social competences

The student is ready to

4. shape his/her own views on the basis of the acquired general and detailed knowledge on topics related to the Spanish language area (m-K-1/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 80% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

• four written assignments 15 each%

• presentation of works written during classes 20%

2. The final test - 20% of the final grade (outcome 1,2,3)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)