Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Spanish phonetics

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.ES.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Spanish phonetics
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: hiszpański
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

English and Spanish elective module

Spanish language and culture

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 1

0,5 ECTS – 15 hours: class participation (50% university site/50% online)

0,5 ECTS – 10 hours: preparation + 5 hours: consultations

Skrócony opis:

Course description:

This is a course designated to English and Spanish Module. The course offers the students practice in Spanish phonetics.

Pełny opis:

Course objectives:

- analysis of the phonetic and phonological system of the contemporary Spanish language (vowels, consonants, diphthongs, triftongs, hiatus)

- learning the correct articulation of sounds.

- learning correct pronunciation, including intonation.

- learning to spell and stress, including the use of graphic accent, intonation patterns and dialectical forms.

-----------------

Course content:

1. Getting to know the basic concepts of phonetics and phonology as well as getting to know the apparatus of human speech.

2. Classification of sounds (consonants, vowels, diphthongs).

3. Diphthongs, triphthongs and gaps.

4. Stressing in gaps, diphthongs and triphthongs.

5. Places of articulation of sounds.

6. Variants of pronouncing vowels and their phonetic transcription.

7. Variants of pronouncing consonants.

8. Assimilation of sounds.

9. Syllables.

10. Accent

11. Distinctive accent function.

12. Words with and without accents.

13. Intonation - typical patterns.

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

classroom pronunication tasks, presentation, discussion, individual work, group work, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

used in the classroom

• Martilla J.A., Sánchez A., MANUAL práctico de corrección fonética del español, SGEL, Madrid 1998

• Nowikow W., Fonetyka hiszpańska, Warszawa: PWN, 2005

used for self-study

• Alvarez Martinez M.A. (coord.), En fonetica. Elemental A2, Madrid: Anaya, 2008

• Nuno Alvarez M.P., En fonetica. Medio B1, Madrid: Anaya, 2008

• Siles Artes J., Ejercicios prácticos de pronunciación de español, SGEL, Madrid, 2000.

Supplementary reading:

• Cortes Moreno, M.,Didáctica de la prosodia del español: la acentuación y la entonación.Madrid: Edinumen, 2002

• Quillis A., Tratado de fonología y fonética españolas, Madryt 1999.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

1. Student knows the rule of Spanish phonetics (m-W-1/P6S_WG)

Skills

2. Student can pronounce Spanish words accurately (m-U-2/P6S_UK)

Social competences

3. Student has awareness of the responsibility for the preservation of the cultural heritage, and tolerance for diversity in foreign language pronunciation (m-K-2/P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 40% of the final grade (outcome 1,2,3)

3. Reading a text outloud with correct rponunciation - 30% of the final grade (outcome 2)

4. Correctly delivering an oral answer - 30% of the final grade (outcome 2,3)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Krupa-Walkowiak
Prowadzący grup: Katarzyna Krupa-Walkowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)