General English - writing with elements of grammar 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.PP.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | General English - writing with elements of grammar 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Practical Profile |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 3 1 ECTS: 30h classes 0,5 ECTS: 15h direct contact with the instructor 1,5 ECTS: 45h preparation |
Skrócony opis: |
Course description: The course is an introduction to all types of composition writing required at C1 level: description, narrative, transactional letter, argumentation, article and review. Each class introduces the basic plan for a type of writing. Exercises improve students' writing skills focusing on register, style and grammar. |
Pełny opis: |
Course objectives: The course aims at familiarizing students with the process of writing at the level of academic discourse. It introduces various text types, the structure of an essay and its parts, as well as language mechanics. One of the aims is preparing students to pass C1 self-study - writing part. ---------------- Course content: Various types of essays - analysis and writing: - Descriptive essays (people, places, objects, events, processes), - Narratives (stories, witness statements), - Formal letters, - Transactional letters, - "for-and-against" essays and opinion essays, - Solution-essays, - Discursive essays, - News reports, - Survey reports, - Reviews ----------------------- Methods of teaching and class activities: language focused tasks, short writing tasks, essay, pair work, group sharing tasks, ICT tools, MSTeams platform |
Literatura: |
Reading list: Adams-Tukiendorf, M., i D. Rydzak. (2012). Developing Writing Skills. A Manual for EFL Students. 2nd ed. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Evans, V. (2002). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing. Stephens, M. (1996). Practice advanced writing. Essex: Longman. Sullivan, K. E. (1998). Paragraph Practice. Writing the Paragraph and the Short Composition. New York: Macmillan. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes (PRK 2019) Knowledge The student knows and understands: 1. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level needed to write different types of essays (k_W02/P6S_WG) 2. rules of writing different types of essays (k_W04/P6S_WG) Skills The student can 3. do complicated sentence transformations and use everyday statements in English, including idioms and colloquialisms (k_U01/P6S_UW) 4. fluently communicate in English in writing with coherence and logical arguments, drawing conclusions (k_U03/P6S_UW) 5. write different types of essays in English (relative to C1 level) (k_U05/P6S_UK; m-U-4/P6S_UK) 6. identify the meaning and grammar connections among various elements of the text (relative to C1 level) (k_U06/P6S_UK; m-U-4/P6S_UK) 7. is organized and conscientious in carrying out individual and group work (k_U09/P6S_UO) Social competences The student 8. is ready to prioritize the implementation of various tasks related to writing in English at C1 level (k_K01/P6S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of the learning outcomes: 1. One in-class written assignment - 55% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8) 2. One take-home written assignment - 35% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8) 3. Active participation in classroom activities - 10% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8) Final marks are granted according to the following framework: grade 2,0: 0-39% grade 3,0: 40-52% grade 3,5: 53-64% grade 4,0: 65-76% grade 4,5: 77-88% grade 5,0: 89-100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Kinga Potocka | |
Prowadzący grup: | Kinga Potocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.