Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General English - writing with elements of grammar 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General English - writing with elements of grammar 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 ECTS: 30h classes

0,5 ECTS: 15h direct contact with the instructor

1,5 ECTS: 45h preparation

Skrócony opis:

Course description:

The course is an introduction to all types of composition writing required at C1 level: description, narrative, transactional letter, argumentation, article and review. Each class introduces the basic plan for a type of writing. Exercises improve students' writing skills focusing on register, style and grammar.

Pełny opis:

Course objectives:

The course aims at familiarizing students with the process of writing at the level of academic discourse. It introduces various text types, the structure of an essay and its parts, as well as language mechanics. One of the aims is preparing students to pass C1 self-study - writing part.

----------------

Course content:

Various types of essays - analysis and writing:

- Descriptive essays (people, places, objects, events, processes),

- Narratives (stories, witness statements),

- Formal letters,

- Transactional letters,

- "for-and-against" essays and opinion essays,

- Solution-essays,

- Discursive essays,

- News reports,

- Survey reports,

- Reviews

-----------------------

Methods of teaching and class activities:

language focused tasks, short writing tasks, essay, pair work, group sharing tasks, ICT tools, MSTeams platform

Literatura:

Reading list:

Adams-Tukiendorf, M., i D. Rydzak. (2012). Developing Writing Skills. A Manual for EFL Students. 2nd ed. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Evans, V. (2002). Successful Writing Proficiency. Newbury: Express Publishing.

Stephens, M. (1996). Practice advanced writing. Essex: Longman.

Sullivan, K. E. (1998). Paragraph Practice. Writing the Paragraph and the Short Composition. New York: Macmillan.

Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes (PRK 2019)

Knowledge

The student knows and understands:

1. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level needed to write different types of essays (k_W02/P6S_WG)

2. rules of writing different types of essays (k_W04/P6S_WG)

Skills

The student can

3. do complicated sentence transformations and use everyday statements in English, including idioms and colloquialisms (k_U01/P6S_UW)

4. fluently communicate in English in writing with coherence and logical arguments, drawing conclusions (k_U03/P6S_UW)

5. write different types of essays in English (relative to C1 level) (k_U05/P6S_UK; m-U-4/P6S_UK)

6. identify the meaning and grammar connections among various elements of the text (relative to C1 level) (k_U06/P6S_UK; m-U-4/P6S_UK)

7. is organized and conscientious in carrying out individual and group work (k_U09/P6S_UO)

Social competences

The student

8. is ready to prioritize the implementation of various tasks related to writing in English at C1 level (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of the learning outcomes:

1. One in-class written assignment - 55% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8)

2. One take-home written assignment - 35% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8)

3. Active participation in classroom activities - 10% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8)

Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0: 0-39%

grade 3,0: 40-52%

grade 3,5: 53-64%

grade 4,0: 65-76%

grade 4,5: 77-88%

grade 5,0: 89-100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Kinga Potocka
Prowadzący grup: Kinga Potocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)