Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General English - integrated skills 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General English - integrated skills 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 3

2 ECTS = 60 hours of classes

0,5 ECTS = 15 hours of preparation to class (homework)

0,5 ECTS = 15 hours of direct contact with the instructor.

Skrócony opis:

Course description:

The course in General English - integrated skills 1 helps students revise and extend their knowledge of various aspects of English grammar. A wide range of exercises is used including word formation, paraphrasing, filling in gaps in texts, completing sentences and sentence transformations in order to improve their speaking, writing, reading and listening skills. Students learn how to implement selected constructions and language patterns in their written and spoken performances. Students practise proper use of tenses, passive voice, modal verbs, conditional sentences, unreal past constructions, time clauses, relative clauses, adjectives, adverbs, nouns, verbs and reported speech. The course supports the students in their preparation for self-study C1 exam.

Pełny opis:

Course objectives:

--improving general command of English at C1 level.

--extending knowledge of various grammatical structures, phrases and expressions

--developing fluency in written and spoken form at C1 proficiency level

--developing reading and listening skills at C1 proficiency level.

--preparing for C1 self-study exam

-----------

Course content:

grammar focus: tenses, passive voice, modal verbs, conditional sentences, unreal past constructions, time clauses, relative clauses, adjectives, adverbs, nouns, verbs and reported speech

vocabulary focus: related to a variety of topics

reading practice

listening practice

writing practice

speaking practice

--------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

language tasks, individual work, pair work, group work, discussion, writing, reading tasks, listening tasks, analysis of examples, test taking techniques, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Exam.info. https://engexam.info. 2020.

Mann, Malcolm and Steve Taylore-Knowles. "Destination C1&C2". Macmillan 2012.

Osborne, Charles and Carol Nuttall. "CAE Practice Tests". Heinle Cengage Learning, 2008.

Supplementary reading:

Harrison Mark. "Cambridge English Advanced Practice Tests".OUP, 2018

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level (k_W02/P6S_WG)

2. how to communicate effectively using advanced vocabulary and structures. (k_W03/P6S_WG)

3. specific language patterns and phrases used in writing, listening, speaking and reading in English (k_W04/P6S_WG)

Skills

Student can

4. use different phrases, structures and stylistic rules in order to complete such tasks as word formation, paraphrasing, filling in gaps in texts, completing sentences and sentence transformations (k_U01/P6S_UW)

5. use English at C1 level, with particular emphasis on tenses, passive voice, modal verbs, conditional sentences, unreal past constructions, time clauses, relative clauses, adjectives, adverbs, nouns, verbs and reported speech while speaking, writing, reading and listening (k_U06/P6S_UK; m-U-4/ P6S_UK)

6. take up individual and group activities aimed at developing language skills and study techniques ensuring success in learning and work (k_U09/P6S_UO)

Social competence

Student is ready to:

7. critically evaluate their own skills and knowledge and the continuous improvement of their skills, including language ones, while carrying out activities such as word formation, paraphrasing, filling in gaps in texts, completing sentences and sentence transformations (k_K03/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation - 10% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7)

2. Four mini tests each marked with a plus (+) (passing at 60% and more) or a minus (–) (not passing = less than 60%) - up to 30% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7)

Scoring of the mini tests (4 pluses = 5,0; 3 pluses = 4,5; 2 pluses = 4,0; 1 plus = 3,5)

3. End of the semester test - 60% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7)

Scoring of the final test:

Grade 2.0 (fail) – 0-59%

Grade 3.0 (average) – 60-67%

Grade 3.5 (plus average) – 68-75%

Grade 4.0 (good) – 76-83%

Grade 4.5 (plus good) – 84-91%

Grade 5.0 (very good) – 92-100%

pass at 60%pf the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Katarzyna Buczek
Prowadzący grup: Katarzyna Buczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www2-2 (2025-04-29)