Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General English - debating

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General English - debating
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 6

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

2 ECTS – 60 hours in class

1 ECTS – 20 hours preparation, 10 hours direct contact with the instructor

Skrócony opis:

Course description

This course gives students the opportunity to practise their debating skills through research of appropriate topics, critical evaluation, presentation of topics, followed by group or class debate. Speaking skill is practiced at C1 level. Students are supported in their preparation to self-study C1 exam.

Pełny opis:

Course objectives

The objective of the course is for students to research and critically evaluate a given topic. In collaboration with their peers, students prepare presentations which inform the class of both sides of the argument. Presentations may be oral; however, utilization of multi-media presentations are encouraged. Creative solutions are employed as to the technology used in the presentations in a learning-by-doing environment. A class debate follows each presentation.

--------------------

Course Content

1. Punishment - naming & shaming

2. Neighbours from hell

3. It should be banned!

4. The news - is this news?

5. Political incorrectness

6. Torture

7. Animal rights

8. Language - swearing

9. Addictions

10. The death penalty

11. Immigration and racism

12. Abortion

13. Harrassment

14. Taboo conversation topics

15. Mental health

16. Students' own topics

---------------------

Methods of instruction

Lead-in discussions, internet research, pairwork and groupwork activities, language development work and exercises, PowerPoint presentations, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

MacAndrew, R. & Martinez, R. (2003) Instant Discussions. London & Boston:Thomson Heinle

MacAndrew, R. & Martinez, R. (2001) Taboos and Issues. London & Boston:Thomson Heinle

Internet newspapers.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019:

Knowledge

Students know and understand

1. how to use English as a tool of persuasion and debate. (k_W03/P6S_WG)

2. appropriate vocabulary and structures required in debate on controversial subjects and current events. (k_W02/P6S_WG)

Skills

Students can

3. research materials using the skills of critical analysis. (k_U02/ P6S_UW)

4. can prepare and conduct presentations on topics related to business, culture, economics, computer science, law, media, politics, science and sociology, using formal sources. (k_U05/ P6S_UK)

5. use tools such as multimedia and MSpowerpoint.(k_U04/ P6S_UW)

6. collaborate with her/his peers. (k_U09/P6S_UO)

7. participate in debates, negotiations and discussions (k_U08/P6S_UK)

8. can utilize English at C1 (CEF) level. (k_U06/P6S_UK; m-U-4/P6S_UK))

Social Competence

Students are ready to:

9. critically evaluate and present topics to participate in various aspects of their lives. (k_K02/ P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes.

1. Active participation in class and preparation for same - 40% of the final grade (outcome 1,2,4,5,6,7,8,9)

2. Graded presentations which initiate debates - 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

3. Balanced argumentative essay 30% of the final grade (outcome 1,2,3,8,9)

Final Grading Framework:

2.0 (Fail): 0-59%

3.0 (Average): 60-68%

3.5 (Average Plus): 69-74%

4.0 (Good): 75-84%

4.5 (Good Plus): 85-92%

5.0 (Very Good): 93-100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

This course gives students the opportunity to practise their debating skills through research of appropriate topics, critical evaluation, presentation of topics, followed by group or class debate.

----------

Number of hours: 30

Number of ECTS:

2 = 30 hours of classes

0.5 = 25 hours of preparation for class (presentations)

0.5 = 15 hours of consultations with the instructor.

----------

Contact stephen.branigan@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course Objectives

The objective of the course is for students to research and critically evaluate a given topic. In collaboration with their peers, students prepare presentations which inform the class of both sides of the argument. Presentations may be oral; however, utilization of multi-media presentations are encouraged. Creative solutions are employed as to the technology used in the presentations in a learning-by-doing environment. A class debate follows each presentation.

Course Content

1. Punishment - naming & shaming

2. Neighbours from hell

3. It should be banned!

4. The news - is this news?

5. Political incorrectness

6. Torture

7. Animal rights

8. Language - swearing

9. Addictions

10. The death penalty

11. Immigration and racism

12. Abortion

13. Harrassment

14. Taboo conversation topics

15. Mental health

16. Students' own topics

Methods of instruction

Lead-in discussions, internet research, pairwork and groupwork activities, language development work and exercises, PowerPoint presentations, ICT tools.

Literatura:

MacAndrew, R. & Martinez, R. (2003) Instant Discussions. London & Boston:Thomson Heinle

MacAndrew, R. & Martinez, R. (2001) Taboos and Issues. London & Boston:Thomson Heinle

Herring, J. (2012). How to argue: powerfully, persuasively, positively. Pearson Education.

Internet newspapers and students' own resources

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www4-8 (2024-11-08)