Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English for Specific Purposes 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.21
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: English for Specific Purposes 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

English for Specific Purposes 1

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

2 ECTS – 60 hours in class

0,5 ECTS – 15 hours preparation,

0,5 ECTS - 15 hours direct contact with the instructor

Skrócony opis:

Course description:

The course in English for Specific Purposes 2 is a continuation of a similar course in the previous semester. The students continue learning English for specific purposes deepening their knowledge and expertise based on a variety of specialist English texts, e.g. economic, technical, financial, medical, legal, etc. During the course, students analyse and study challenging forms of written English, syntax structures and phrasal verbs.

Pełny opis:

Course objectives

The objective of the course is to familiarize students with various types of English texts, improve their comprehension skills and enrich the newly acquired vocabulary.

-----------------

Course content:

Depends on the teacher's choice of texts introducing English for specific purposes.

--------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

- material analysis

- discussion

- pair-work activities

- ICT tools/ MSTeams

- presentations

- written activities

Literatura:

Reading list

Edge,J (1989). Mistakes and Correction. Longman

Lewis, M. ( 1999). The English Verb. LTP

Swan, M. (1980). Practical English Use Oxford University Press

Thornbury,S (1997). About Language. CUP

Thornbury, S (2003) Uncovering Grammar. Macmillan

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Students know and understand

1. specific terminology and techniques used in writing, critical analysis, listening, speaking and reading in English for specifc purposes in order to solve specific problems; ways to express specific types of information (k_W04/P6S_WG)

2. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level; technical, specialist and official (formal) English used for specific purposes (k_W02/P6S_WG)

Skills

Students can

3. use different phrases, structures and stylistic rules for specific purposes to complete formal tasks both in writing and orally (k_U01/P6S_UW)

4. be innovative in solving problems through proper selection, evaluation and analysis of the obtained information in English for specific purposes (k_U02/P6S_UW)

5 use English for specific purposes at C1 level, with particular emphasis on specialist vocabulary, professional terms, technical terms, jargon, pronunciation, etc., especially when listening, writing, reading and speaking (k_U06/P6S_UW)

Social competences

Students are ready to

6. undertake individual and team activities (k_K07/P6S_KR)

7. critically appraise and solve problems arising from the implementation of tasks; act in stressful situations, like giving presentations (k_K02 P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learnign outcomes:

1. Active participation/presentations in class - 25% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7)

2. Written work - 25% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7)

3. Vocabulary tests - up to 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

Final marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–60%

grade 3,5 (plus average): 61–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Zbigniew Pyż
Prowadzący grup: Zbigniew Pyż
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6 (2025-03-04)