English for Specific Purposes 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.PP.21 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | English for Specific Purposes 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Practical Profile |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | English for Specific Purposes 1 |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 3 2 ECTS – 60 hours in class 0,5 ECTS – 15 hours preparation, 0,5 ECTS - 15 hours direct contact with the instructor |
Skrócony opis: |
Course description: The course in English for Specific Purposes 2 is a continuation of a similar course in the previous semester. The students continue learning English for specific purposes deepening their knowledge and expertise based on a variety of specialist English texts, e.g. economic, technical, financial, medical, legal, etc. During the course, students analyse and study challenging forms of written English, syntax structures and phrasal verbs. |
Pełny opis: |
Course objectives The objective of the course is to familiarize students with various types of English texts, improve their comprehension skills and enrich the newly acquired vocabulary. ----------------- Course content: Depends on the teacher's choice of texts introducing English for specific purposes. -------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: - material analysis - discussion - pair-work activities - ICT tools/ MSTeams - presentations - written activities |
Literatura: |
Reading list Edge,J (1989). Mistakes and Correction. Longman Lewis, M. ( 1999). The English Verb. LTP Swan, M. (1980). Practical English Use Oxford University Press Thornbury,S (1997). About Language. CUP Thornbury, S (2003) Uncovering Grammar. Macmillan |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019 Knowledge Students know and understand 1. specific terminology and techniques used in writing, critical analysis, listening, speaking and reading in English for specifc purposes in order to solve specific problems; ways to express specific types of information (k_W04/P6S_WG) 2. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level; technical, specialist and official (formal) English used for specific purposes (k_W02/P6S_WG) Skills Students can 3. use different phrases, structures and stylistic rules for specific purposes to complete formal tasks both in writing and orally (k_U01/P6S_UW) 4. be innovative in solving problems through proper selection, evaluation and analysis of the obtained information in English for specific purposes (k_U02/P6S_UW) 5 use English for specific purposes at C1 level, with particular emphasis on specialist vocabulary, professional terms, technical terms, jargon, pronunciation, etc., especially when listening, writing, reading and speaking (k_U06/P6S_UW) Social competences Students are ready to 6. undertake individual and team activities (k_K07/P6S_KR) 7. critically appraise and solve problems arising from the implementation of tasks; act in stressful situations, like giving presentations (k_K02 P6S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learnign outcomes: 1. Active participation/presentations in class - 25% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7) 2. Written work - 25% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5,6,7) 3. Vocabulary tests - up to 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) Final marks are granted according to the following framework: grade 2,0 (fail): 0–49% grade 3,0 (average): 50–60% grade 3,5 (plus average): 61–70% grade 4,0 (good): 71–80% grade 4,5 (plus good): 81–90% grade 5,0 (very good): 91–100% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
WAR
ŚR WAR
WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Zbigniew Pyż | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Pyż | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.