Fundamentals of economics 2
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.PP.BE.2 |
| Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
| Nazwa przedmiotu: | Fundamentals of economics 2 |
| Jednostka: | Wydział Filologiczny |
| Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
| Kierunek studiów: | English Philology - Practical Profile |
| Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 2 |
| Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
| Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
| Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
| Wymagania: | Business English elective module Fundamentals of economics 1 |
| Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 2 1 ECTS: 30h in classes (50% online; 50% university site) 0,5 ECTS: 15h direct contact with the instructor 0,5 ECTS: 15h preparation for classes and credit test |
| Skrócony opis: |
Course description The course in Fundamentals of economics 2 belongs to the Business English elective module and is a continuation of a similar course in the previous semester. It familiarises the students with the basics of economics to give them the understanding of the world in which they live. The course focuses on such issues as market elasticity, consumer behaviours, cost of production, product markets, competition, the role of the government, wages, the role of the trade unions, and the consequences of finance and trade globalization. |
| Pełny opis: |
Course objectives -familiarising with basic economic phenomena and laws, which are of a social nature, and which concentrate on the production, distribution and consumption of goods and services. -familiarising with selected phenomena in the micro-scale economy ---------------- Course content: - elasticity of demand and supply, - consumer behaviours, - production and costs, - product markets and the theory of competition, - the role of the government, - factors in the market: labour, wages, - the role of the trade unions, - income and poverty distribution: how rich are the rich; how poor are the poor? - finance and trade globalization. ------------------ Methods of instruction/ forms of classroom activity: presentation, discussion, individual work, group work, ICT tools/MSTeams |
| Literatura: |
Reading list: A1. used in class Begg, D., Fischer, S., and Dornbusch, R. (2008). Economics (8th ed.). Maidenhead: McGraw-Hill. Platje, J. (2006). A short introduction to micro- and macroeconomics. Opole: Wydawnictwo UO. Supplementary reading Bannock, G. (1987). The Penguin dictionary of economics. Harmondsworth: Penguin Books. |
| Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019 Knowledge The student knows and understands: 1. position and importance of the English language and philological studies in the fields of business and economy (k_W01/P6S_WK), 2. the methodology, norms, procedures and good practice in business (k_W05/P6S_WK) 3. the concept of economics with orientation towards practical applications (k_W04/P6S_WG; m-W-1/P6S_WG), 4. economic institutions and their role in business world (m-W-3/P6S_WG) Skills The student can 5. carry out research to collect data for diagnosing needs of a company (k_U04/P6S_UW; m-U-3/P6S_UW) 6. use English at the standardised C1 fluency level, with focus on English in Business (k_U06/P6S_UK) Social competences The student is ready to 7. propose solutions to analysable economic problems by thinking and acting in an enterprising way (k_K02/P6S_KK; m-K-3/P6S_KK) |
| Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Two individual in-class problem-solving tasks - 25% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7) 2. Two group in-class problem-solving tasks - 25% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7) 3. A final test with pass at the minimum of 60% - 50% of the final grade (outcome:1,2,3,4,5,6,7) Summarizing evaluation: Weighted arithmetic average of the above. Criteria of evaluation: total score: 0 – 59% - mark: 2,0 total score: 60 – 68% - mark: 3,0 total score: 69 – 76% - mark: 3,5 total score: 77 – 84% - mark: 4,0 total score: 85 – 92% - mark: 4,5 total score: 93 – 100% - mark: 5,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
WAR
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Sutarzewicz | |
| Prowadzący grup: | Tomasz Sutarzewicz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
WAR
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Sutarzewicz | |
| Prowadzący grup: | Tomasz Sutarzewicz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Pradeep Kumar | |
| Prowadzący grup: | Pradeep Kumar | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
