Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Current events: writing 6

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.15
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Current events: writing 6
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 6

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Current events: writing 1

Current events: writing 2

Current events: writing 3

Current events: writing 4

Current events: writing 5

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 2

1 ECTS – 30 hours: participation in classes

1 ECTS – 25 hours: preparation + 5 hours: consultations

Skrócony opis:

Course description

The course is a continuation of writing courses in the previous semesters. It is designed to develop students writing skills at C1 level.

Pełny opis:

Course objectives:

The main aim of the course is to develop writing skills through doing individual and group exercises, analyzing English texts and sample essays, as well as producing well-organized, stylistically and grammatically correct texts.

--------------

Course content:

Introduction to business writing

Writing for specific purposes and audiences – revision

Analyzing layouts of different business letters

Composing a variety of business letters, memos, cover letters, CVs

Summaries – analysis

Peer feedback sessions

---------------

Methods of instruction/forms of classroom activity:

text analysis tasks, writing tasks, class discussion, individual work, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Adams-Tukiendorf, M., i D. Rydzak. (2012). Developing Writing Skills. A Manual for EFL Students. 2nd Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Burnell, C.l, J. Wood, M. Babin, S. Pesznecker, and N. Rosevear (2017).“ The Word on College Reading and Writing" Open Oregon Educational Resources.

Cory, H., (2000). Advanced Writing with English in Use CAE (New Edition). Oxford University Press.

Leki I. (2002). Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. CUP.

Lynch, Tony and Kenneth Anderson. (2013) "Grammar for Academic Writing". University of Edinburgh.

Macpherson, R. (2005). Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Online materials:

www.ed.ac.uk/files/atoms/files/grammar_for_academic_writing_ism.pdf

https://owl.excelsior.edu/

https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-materials/how-spot-and-fight-disinformation_en

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Students know and understand:

1. elements of academic discourse and linguistic considerations relating to the analysis and production of written texts (k_W07/P6S_WG)

2. the role of English as a cognitive means and a tool used for public communication in a written form (k_W03/P6S_WG)

Skills

Students can:

3. create English-language texts with proper structure, using the formal structures and expressions characteristic of public communication (k_U04/P6S_UK)

4. use English at the level of C1 of the Common European Framework for Languages in writing formal texts suitable for public communication (k_U05/P6S_UK)

Social competences

Students are ready to:

5. manage time and prioritize the implementation of various tasks related to writing particular elements of formal texts and whole texts (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Multiple-draft essay assignment - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

2. Take-home assignments - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

3. Active participation in-class - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Anna Letowt-Vorbek
Prowadzący grup: Anna Letowt-Vorbek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)