Current events: writing 6
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EPC.15 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Current events: writing 6 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English in Public Communication |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 6 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Current events: writing 1 Current events: writing 2 Current events: writing 3 Current events: writing 4 Current events: writing 5 |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS points: 2 1 ECTS – 30 hours: participation in classes 1 ECTS – 25 hours: preparation + 5 hours: consultations |
Skrócony opis: |
Course description The course is a continuation of writing courses in the previous semesters. It is designed to develop students writing skills at C1 level. |
Pełny opis: |
Course objectives: The main aim of the course is to develop writing skills through doing individual and group exercises, analyzing English texts and sample essays, as well as producing well-organized, stylistically and grammatically correct texts. -------------- Course content: Introduction to business writing Writing for specific purposes and audiences – revision Analyzing layouts of different business letters Composing a variety of business letters, memos, cover letters, CVs Summaries – analysis Peer feedback sessions --------------- Methods of instruction/forms of classroom activity: text analysis tasks, writing tasks, class discussion, individual work, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Adams-Tukiendorf, M., i D. Rydzak. (2012). Developing Writing Skills. A Manual for EFL Students. 2nd Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Burnell, C.l, J. Wood, M. Babin, S. Pesznecker, and N. Rosevear (2017).“ The Word on College Reading and Writing" Open Oregon Educational Resources. Cory, H., (2000). Advanced Writing with English in Use CAE (New Edition). Oxford University Press. Leki I. (2002). Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. CUP. Lynch, Tony and Kenneth Anderson. (2013) "Grammar for Academic Writing". University of Edinburgh. Macpherson, R. (2005). Advanced Written English. Wydawnictwo Naukowe PWN. Online materials: www.ed.ac.uk/files/atoms/files/grammar_for_academic_writing_ism.pdf https://owl.excelsior.edu/ https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-materials/how-spot-and-fight-disinformation_en |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PRK 2019 Knowledge Students know and understand: 1. elements of academic discourse and linguistic considerations relating to the analysis and production of written texts (k_W07/P6S_WG) 2. the role of English as a cognitive means and a tool used for public communication in a written form (k_W03/P6S_WG) Skills Students can: 3. create English-language texts with proper structure, using the formal structures and expressions characteristic of public communication (k_U04/P6S_UK) 4. use English at the level of C1 of the Common European Framework for Languages in writing formal texts suitable for public communication (k_U05/P6S_UK) Social competences Students are ready to: 5. manage time and prioritize the implementation of various tasks related to writing particular elements of formal texts and whole texts (k_K01/P6S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes 1. Multiple-draft essay assignment - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4) 2. Take-home assignments - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 3. Active participation in-class - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) Pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Anna Letowt-Vorbek | |
Prowadzący grup: | Anna Letowt-Vorbek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.