Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Current events: reading and listening skills 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Current events: reading and listening skills 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:


Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 2

1 ECTS: 30h particiaption in classes

1 ECTS: 25h preparing for classes (extensive reading and listening) and 5h consultations

Skrócony opis:

Course description:

This course is continuation of Current events: reading and listening skills 1 and has been designed to develop students’ receptive skills such as listening and reading corresponding to C1 English proficiency level according to the criteria suggested by CEFR for language. While interacting with particular content students will acquire the skills and strategies necessary to accomplish two primary purposes: getting the general sense of the message (written or said) and working out the details of a piece of reading or writing.

Pełny opis:

Course objectives:

The course is aimed at raising students’ language fluency and proficiency to C1 level (according to the criteria suggested by CEFR for languages) as regards understanding complex texts (written and spoken) related to concrete and abstract topics, expressing student's own opinion on different topics referring to the advantages and disadvantages of various ideas.

-----------------------

Course content:

Doing the activities based on reading material, students will learn to

-Identify the general overview of the main story or message

-Catch the specific details

-Distinguish the hierarchy or ideas in the text

-Infer meanings of unfamiliar words

-Summarize/paraphrase information

-Visualize information/outline the content

-Identify the author’s purpose and tone

-Enrich their vocabulary within a particular topic

Listening activities will help students develop the skills and strategies of a successful listener. In particular, students will learn to

-Identify the topic and the main idea

-Take notes and use them to answer the questions about the passage

-Distinguish relevant and irrelevant information

-Make inferences and predictions about spoken discourse

-----------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

listening comprehension tasks, reading comprehension tasks, group work, online assignments, ICT tools/elearning option if needed

Literatura:

Reading list:

Brook-Hart, G. (2015). Complete advanced: Student’s book. Cambridge: Cambridge UP

Capel, A. (2013). Objective Proficiency: Student’s book. Cambridge: Cambridge UP

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

Norris, R. (2015). Ready for CAE: Course book. Oxford: Mcmillan

Students' self-study:

https://www.cambridgeenglish.org/exams-and-tests/advanced/preparation/

https://learnenglish.britishcouncil.org/business-english/podcasts-for-professionals

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

The student knows and understands

1. selected types of registers in listened and written English texts at the B2+/C1 level, typical for public communication (k_W03/P6S_WG).

2. different methods to analyse and interpret reading and listening texts at B2+/C1 level (k_W04/P6S_WG).

Skills

The student can

3. understand information in various reading and listening texts at B2+ level, gradually exploring C1 level of public communication texts (k-U02/P6S_UW).

4. analyse different types of public communication texts (listened and written) at B2+ level with elements of C1 level, using techniques of matching, gap-filling, guessing from context, skimming, scanning, and paraphrasing (k_U07/P6S_UO).

Social competences

5. The student can understand linguistic and cultural difference in written and listened public communication language at B2+/C1 level (k_K03/P6S_KO).

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active in-class performance - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,)

2. Mid-term test - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

3. Final test - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

To get a credit students need to pass all tests.

Level B2+/C1

50-59% - 3,0

60-69% - 3,5

70-79% - 4,0

80-89% - 4,5

90-100%- 5,0

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Kinga Potocka
Prowadzący grup: Kinga Potocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www6-7 (2025-03-24)