Regiony turystyczne świata 5
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Regiony turystyczne świata 5 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 6 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach 1 ECTS = 30h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Regiony turystyczne świata to seria kursów rozwijających wiedzę studentów na temat geografii, historii i kultury wybranych regionów na świecie. Studenci uczą się rozpoznawać zarówno najciekawsze i najbardziej znane, jak i niestandardowe atrakcje turystyczne oraz planują trasy wycieczek, które prezentowane są potem na forum grupy. Regiony turystyczne świata 5 dedykowane są przede wszystkim pogłębieniu wiedzy o tych regionach, które nie były jeszcze omawiane w poprzednich semestrach, szczególnie w Azji Południowo-Wschodniej. |
Pełny opis: |
Cele kursu: - poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych świata - poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego - planowanie tras turystycznych - prezentowanie regionów turystycznych ---------------------- Treści programowe kursu Regiony turystyczne świata 5: Walory przyrodnicze, historyczno-kulturowe, uwarunkowania fizycznogeograficzne, społeczne i gospodarcze rozwoju turystyki wybranych państw: 1. Azji Południowo-Wschodniej – część kontynentalna. 2. Azji Południowo-Wschodniej – Półwysep Malajski. 3. Azji Południowo-Wschodniej – Wielkie Wyspy Sundajskie. 4. Azji Południowo-Wschodniej – Małe Wyspy Sundajskie. 5. Azji Południowo-Wschodniej – pozostałe państwa. ---------------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams |
Literatura: |
Literatura podstawowa Jędrusik M., Makowski J., Plit F., Geografia turystyczna świata. Nowe trendy. Regiony turystyczne, Wyd. "WUW", Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca Cabaj W., Kruczek Z., Podstawy geografii turystycznej, wyd. III zaktualiz., Wyd. „Proksenia”, Kraków 2010. Kruczek Z., Europa. Geografia turystyczna, wyd. IV uzupełnione, Wyd. „Proksenia”, Kraków 2008. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze.. Kraje pozaeuropejskie zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków. Steblik-Właźlak B., Rzepka L. Geografia turystyczna, Wyd. "Rea", Warszawa 2009. Encyklopedia. Geografia turystyczna świata. 2001. Wydawnictwo Kluszczyński. Wielki satelitarny atlas świata. 2005. Wydawnictwa Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się Wiedza Student/ka zna i rozumie: 1. zaawansowaną terminologię stosowaną turystyce (k_W04/P6S_WG) 2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów świata (k_W06/P6S_WK) 3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/ P6S_WK) 4. uwarunkowania naturalne, historyczne i kulturowe wybranych krajów Azji Południowo-Wschodniej objętych programem przedmiotu (k_W11/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi: 5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych świata, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW) 6. samodzielnie planować i prezentować trasy turystyczne (k_U06/P6S_UW; k_U07/P6S_UK) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do: 7. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów świata oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK) 8. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w turystyce (k_K07/P6S_KR) 9. wyrażania szacunku dla dorobku kulturowego omawianego regionu, akceptacji różnic kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe (k_K04/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) 2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Robert Ciemięga | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Robert Ciemięga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Robert Ciemięga | |
Prowadzący grup: | Robert Ciemięga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.