Podstawy hotelarstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.25 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy hotelarstwa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w terenie |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach 1 ECTS = 25h samodzielne przygotowanie do zajęć + 5h konsultacje z prowadzącym kurs |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Kurs Podstawy hotelarstwa daje studentom okazję zapoznania się z zagadnieniami związanymi ze strukturą i organizacją obiektów hotelarskich oraz zasadami ich działania. |
Pełny opis: |
Cele kursu - wprowadzenie do podstaw hotelarstwa - rozwijanie umiejętności prezentowania oferty danego przedsiębiorstwa oraz odpowiedzialnego i kreatywnego kierowania zakresem obowiązków na danym stanowisku - budowanie relacji personalnych - dysponowanie wiedzą z zakresu podstaw hotelarstwa i wykorzystywanie jej w celach własnego rozwoju osobistego. - analizowanie, samodzielne planowanie, organizowanie i realizacja typowych projektów i planów ofertowych związane z hotelarstwem. - rozwijanie umiejętności komunikacji biznesowej związanej z obsługą ruchu hotelarskiego (tworzenie korespondencji, prowadzenie rozmów, sporządzanie dokumentacji oraz wszystkich typowych zajęć wykonywanych przez personel hotelarstwa ze szczególnym uwzględnieniem recepcji hotelu). -------------- Treści programowe • baza noclegowa - kategoryzacja i klasyfikacja • stan i struktura hotelarstwa • piony funkcjonalne współczesnego hotelu • schemat organizacyjny hotelu • przystosowanie obiektu hotelarskiego do obsługi osób niepełnosprawnych • standaryzacja obiektów hotelarskich, organizacje hotelarskie • usługi hotelarskie • współpraca obiektów hotelarskich z biurami podróży • wyposażenie niezbędne do świadczenia usług hotelarskich • ochrona środowiska, ochrona ppoż. i BHP • technika przygotowania usług do sprzedaży i realizacji (poparta praktyką) • znajomość dokumentacji hotelarskiej (poparta praktyką) --------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: metoda projektu, analiza tekstów specjalistycznych, dyskusja, prezentacja, warsztaty w hotelu |
Literatura: |
1. Witold Drogoń, Bożena Gnatecka-Wrzosek. Podstawy hotelarstwa i usługi dodatkowe Kwalifikacja T.12.3 2. Beata Dobusz. Dokumantacja hotelowa. Ćwiczenia dla zawodu technik hotelarstwa. Kwalifikacje: T.11 IT.12 3. Beata Dobusz. Dokumantacja hotelowa Cz.2. Ćwiczenia dla zawodu technik hotelarstwa. Kwalifikacje: T.12 "Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie" |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019: Wiedza Student/ka zna i rozumie: 1. terminologię i techniki wykorzystywane w komunikacji hotelarskiej w celu rozwiązania konkretnych problemów; sposoby wyrażania konkretnych rodzajów informacji (k_W04/P6S_WG) 2. budowę oraz funkcje systemów i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej hotelarskiej, cechy i potrzeby klientów hotelarstwa (k_W07/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi: 3. asertywnie i samodzielnie prezentować ofertę danego przedsiębiorstwa, komunikując się z użyciem specjalistycznej terminologii (k_U01/P6S_UW; k_U07/P6S_UK) 4. wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności związane z hotelarstwem (k_U05/P6S_UW) 5. wykorzystać wiedzę i doświadczenie związane z hotelarstwem w praktyce (k_U06/P6S_UW) 6. posługiwać się językiem angielskim na poziomie co najmniej C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego zarówno w formie ustnej jak i pisemnej z uwzględnieniem terminologii hotelarskiej (k_U08/P6S_UK) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do: 7. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej w hotelarstwie (k_K06/P6S_KR) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:: 1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7) 2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Emilia Sałatkiewicz | |
Prowadzący grup: | Emilia Sałatkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.