Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.49 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 6 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach (50% w sali dydaktycznej/50% online) 0,5 ECTS = 25h praca samodzielna 0,5 ECT = 10h bezpośredni kontakt z promotorem |
Skrócony opis: |
Opis kursu Seminarium jest kontynuacją Proseminarium. Studenci pogłębiają specjalistyczną wiedzę teoretyczną i metodyczną w ramach seminarium dyplomowego w celu napisania licencjackiej pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Cele kursu - omówienie głównych metod badawczych w ramach seminarium - opracowanie modeli teoretycznych i paradygmatów badawczych - opracowanie wytycznych stylistycznych i formalnych dotyczących pisania pracy licencjackiej - przekazanie studentom specjalistycznej wiedzy do napisania własnej pracy dyplomowej licencjackiej ------------------ Treści programowe 1. Identyfikacja obiektów badawczych w kontekście aktualnego rozwoju dyscypliny językoznawstwa) 2. Formułowanie celów badawczych oraz formułowanie tez, hipotez i pytań badawczych w ramach dyscypliny 3. Dokonywanie przeglądu literatury w odniesieniu do wybranego aspektu teorii/metodologii/analizy 4. Dobór metod, procedur i narzędzi analitycznych do celów badawczych 5. Raportowanie i omawianie wyników w podejściu ilościowym i jakościowym 6. Podsumowanie, wskazanie implikacji dla dalszych badań i ograniczeń badania ------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja, dyskusja, obszerna lektura, analiza materiału, pisanie, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams |
Literatura: |
Materiały dostosowane do indywidulanych potrzeb studenta/studentki w zależności od tematyki pracy dyplomowej Lektura uzupełniająca Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.: WIEDZA: po zakończeniu kursu student/ka zna i rozumie: 1. pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych w sferze biznesowej, kulturalnej, ekonomicznej, informatycznej, prawnej, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG) 2. specyficzną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu sfinalizowania i opisania własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG) 3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK) UMIEJĘTNOŚCI: po zakończeniu kursu student/ka potrafi: 4. być innowacyjny/a w rozwiązywaniu zadań poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW) 5. przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwać, analizować, dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW) 6. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z turystyką (k_U05/P6S_UW) 7. formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające przeanalizowanie ich i omówienie z innymi specjalistami (k_U09/P6S_UK) 8. zaplanować i zorganizować pracę indywidualną; kontynuować samodzielną naukę podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_U14/P6S_UO) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: po zakończeniu kursu student/ka ma gotowość do: 9. akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_K04/P6S_KO) 10. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w zajęciach i konsultacjach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) 2. Ocena stylu, formy i treści prac licencjackich - 55% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5,6,7,8,9) zaliczenie przy 60% oceny końcowej 60 -67% ocena 3.0 68 - 75% ocena 3.5 76 - 83% ocena 4.0 84 - 91% ocena 4.5 92 - 100% ocena 5.0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.