Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stylistyka tekstów pisanych w języku rosyjskim 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stylistyka tekstów pisanych w języku rosyjskim 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: rosyjski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

Język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

letni (2)

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

zaliczona Stylistyka tekstów pisanych w j.ros 1.

Literatura uzupełniająca:

Szadyko S. 2007, Poradnik gramatyczny współczesnego języka rosyjskiego, Warszawa

Nakład pracy studenta:

Nakład pracy studenta: 3 ECTS


A. Godziny kontaktowe: 60 h


Udział w zajęciach: 45 h (1 ECTS)

Udział w konsultacjach: 10 h (1 ECTS)


B. Praca własna studenta: 10 h (1 ECTS)


Przygotowanie do zajęć: 5 h (0,5 ECTS)

Przygotowanie do zaliczenia: 5 h (0,5 ECTS)


Skrócony opis:

Celem zajęć jest przygotowanie do komunikacji ustnej i pisemnej w języku rosyjskim w zakresie przewidzianym przez program.

Pełny opis:

Przedmiot Stylistyka tekstów pisanych w języku rosyjskim wraz z PNJR oraz Gramatyką praktyczną języka rosyjskiego i Pracą z tekstem rosyjskim tworzy moduł przedmiotowy przygotowujący do porozumiewania się w języku obcym. Na zajęciach z PNJR studenci zdobywają kompetencję językowo-komunikacyjną oraz kulturową, kształtują cztery podstawowe rodzaje komunikacji. Dominującą kompetencją jest kompetencja komunikacyjna

Tematyka:

1. Przemieszczanie się (Wyrażanie stosunków przestrzennych:

ГДЕ (здесь, там, дома), КУДА (сюда, туда, домой),

ОТКУДА (отсюда, оттуда).

ГДЕ: в школе, на почте, у зубного врача, у Тани; около

завода; недалеко от Москвы; перед витриной; за углом;

над столом; под столом;

КУДА: в школу; на родину; к бабушке; до центра

ОТКУДА: из школы; с почты; от своего учителя;

ПО + celownik: по улице;

2. Miłość i przyjaźń

3. Świat przyrody

Literatura:

1. Андрей Махнач, Из первых уст. Русский язык для базового уровня. Warszawa 2016

2. Dziewanowska D., Грамматика без проблем. Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2005 i nast.

3. Dereń B, Wysoczańska-Pająk K., Gramatyka praktyczna języka rosyjskiego. Zbiór ćwiczeń dla studentów studiów licencjackich, Opole, 2022

4. Gołubiewa A., Kuratczyk M. 2009, Gramatyka języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Po zakończeniu kursu student zna i rozumie:

Leksykę dotyczącą wskazanej tematyki; czyta ze zrozumieniem teksty; dokonuje transpozycji tekstów, tworzy teksty odtwórcze, przetwórcze i twórcze (K_W01, K_W04)

Umiejętności:

1. konstruować proste wypowiedzi pisemne i ustne w języku rosyjskim z użyciem leksyki z kręgu tematycznego mój dzień , czas wolny, gdzie mieszkam, moje zainteresowania itp.; K_U03, K_U04

2. tworzyć krótkie teksty pisane; K_U03, K_U04

3. inicjować i prowadzić rozmowę sytuacyjną; K_U03, K_U04

3. korzystać z jedno- i dwujęzycznych słowników, wykorzystywać w praktyce informacje w nich zawarte K_U03, K_U04

4. dokonywać tłumaczeń prostych tekstów; K_U03, K_U04

5. rozwiązywać testy i inne zadania sprawdzające. K_U03, K_U04

Kompetencje społeczne:

Student jest gotów do:

1. zajęcia świadomej postawy wobec własnego i cudzego wypowiadania się; (K_K01)

2. wykazania się zdolnością do autokorekcji mówienia i pisania, postrzegać współzależność między fonicznym i graficznym kształtem wypowiedzi, (K_K01)

3. dbania o kulturę wypowiadania się (K_K03)

4. otwartości i tolerancji nie tylko wobec innych zjawisk językowych, lecz także kulturowych. (K_K04)

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

1. Kolokwia.

2. Aktywność na zajęciach, prace domowe

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie aktywności i prac domowych (50%) oraz ocen cząstkowych (50%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bożena Dereń, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Bożena Dereń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bożena Dereń, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Bożena Dereń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)