Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korespondencja urzędowa w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.39
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Korespondencja urzędowa w języku angielskim
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

licencjat

Kierunek studiów:

jb

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

4

Profil kształcenia:

ogólnouniwersytecki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

Kuźma, W. (1991). Korespondencja handlowa w języku angielskim. Fox.


Myrczek, E. (2005) Lexicon of Law Terms. Warszawa: C. H. Beck.


Świda, D. (1995) Office English. Warszawa: Poltext.

Nakład pracy studenta:

Liczba punktów ECTS: 3


Godziny kontaktowe: 60


Czas na przygotowanie się do zajęć: 5


Czas na przygotowanie prac pisemnych: 10


Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych: 10


Konsultacje: 5


Suma godzin: 90

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z praktycznymi wskazówkami jak prowadzić korespondencję w biznesie, jak pisać listy, faksy, e-maile, raporty, notatki służbowe, CV oraz listy polecające. Kurs przygotowuje studentów do tworzenia i redagowania takich pism jak zamówienia, zapytania, faktury i płatności oraz skargi i reklamacje. Ponadto kurs wzbogacony jest wskazówkami jak pisać poprawnie, przejrzyście i efektywnie w języku angielskim.

Pełny opis:

Korespondencja biznesowa

Treść, styl i przejrzystość korespondencji biznesowe w języku angielskim, listy, faksy, maile, zapytania, zamówienia, płatności, sposoby dostaw, skargi i reklamacje, korespondencja bankowa, notatki i raporty, korespondencja różna.

Literatura:

Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press.

Ashley, A. (2003). Correspondence Workbook. Oxford: Oxford University Press

Billet, D. (1997). Better Business Writing Skills. Cannes: Media Training Publishers.

Emmerson, P. (2013). Email English. London: MacMillan.

Berezowski, L. Jak czytać i rozumieć angielskie umowy. Warszawa: C. H. Beck.

Billet, D. (1997) Jak lepiej prowadzić korespondencję w biznesie. Kraków: Egis.

Kienzler, I. (2001). New English Business. Gdynia: Ivax.

Lougheed, L. (2002) Business Correspondence: A Guide to Everyday Writing. Essex: Pearson Education Ltd.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student umie:

1. rozpoznać i porównać formalny i nieformalny styl wypowiedzi używany w korespondencji urzędowej (H1A_W03)

2. dobrać odpowiednią strukturę tekstu do danej formy wypowiedzi (H1A_W04)

3. uporządkować wypowiedź pisemną tak by była logiczna, a argumenty w niej zawarte tworzyły spójną całość (H1A_W04)

4. wybrać układ, styl oraz odpowiednie struktury gramatyczne i leksykalne do danego typu korespondencji (H1A_W04)

Umiejętności

Student potrafi:

5. stosować w praktyce zasady formułowania wypowiedzi pisemnych wykorzystywanych w korespondencji urzędowej (H1A_U10)

6. łączyć styl i układ z odpowiednimi strukturami gramatyczno-leksykalnymi (H1A_U07)

7. skutecznie prowadzić korespondencję urzędową w języku angielskim (H1A_U10)

8. prowadzić korespondencję listownie i elektronicznie (H1P_U07)

9. tworzyć i redagować pisma takie jak zapytania, odpowiedzi na zapytania, wyceny, zamówienia, faktury (i inne formy płatności), skargi i zażalenia, ogólnie rozumianą korespondencję bankową i agencyjną, raporty i notatki służbowe i wiele innych (H1P_U08)

Kompetencje społeczne

Student:

10. jest wrażliwy na różnice w stylu, formie i treści różnych form korespondencji urzędowej (H1A_K02)

11. dba o zachowanie odpowiedniego stylu i formy wypowiedzi pisemnej (H1A_K03)

12. kreatywnie wykorzystuje zdolności językowe w skutecznym prowadzeniu korespondencji urzędowej, biznesowej i prywatnej (H1A_K01)

Metody i kryteria oceniania:

pisemne prace domowe 20%

pisemne prace kontrolne 60%

aktywność na zajęciach 20%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)