Praktyczna nauka języka angielskiego w obsłudze ruchu turystycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.40 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego w obsłudze ruchu turystycznego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | I stopnia |
Kierunek studiów: | język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 6 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | bez |
Literatura uzupełniająca: | 1. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press. 2. McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Cambridge UP. |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 3 Godziny kontaktowe: 60 Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych: 10 Konsultacje: 5 Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5 Suma godzin: 90 |
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Obsługa ruchu turystycznego w języku angielskim to praktyczny przedmiot, którego zadaniem jest poszerzenie kompetencji językowej i komunikacyjnej studenta z takich tematów jak: codzienna obsługa biura podróży, organizacja wycieczek i wypoczynku urlopowego, bieżąca obsługa klienta, czy usługi przewodnickie. |
Pełny opis: |
Opis Treści programowe Problematyka konwersatorium: 1. wprowadzenie pojęć: turystyka, hotelarstwo, transport, trendy w turystyce, gastronomia, 2. praktyczne doskonalenie umiejętności: a) wypowiedzi ustnej - udział w dyskusji (np. omówienie współczesnych trendów w turystyce, roli internetu w rozwoju przemysłu turystycznego, mediów społecznościowych w reklamie i promocji miejsc wypoczynku, itp.), prowadzenie prezentacji (opisanie i omówienie danych statystycznych przedstawionych na wykresach), prowadzenie negocjacji i zawieranie umów, prowadzenie spotkań w zespole b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elek-tronicznej (B2B i B2C), tworzenie pisemnej oferty biznesowej, zapytania, odpowiedzi na zapytanie c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: formy czasów gramatycznych, strona czyn-na i bierna, rzeczownik policzalny i niepoliczalny, czasowniki modalne, czasowniki wprowadzające zdania podrzędne w mowie zależnej. |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć 1. Strutt, P. (2013). English for International Tourism: Upper intermediate Coursebook. Pearson. 2. Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford UP. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie: 1. terminy i pojęcia wykorzystywane w przemyśle turystycznym (k_W01, P6S_WG) 2. zasady tworzenia struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu turystycznym (k_W12, P6S_WG) Umiejętności Student potrafi: 3. posługiwać się językiem angielskim o profilu turystycznym na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK) 4. wykorzystywać swoje zdolności językowe oraz wiedzę z zakresu turystyki by wyrażać własne opinie i właściwie reagować na wypowiedzi innych (k-U05, P6S_UK) Kompetencje społeczne (postawy) Student powinien: 5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Podstawowe kryteria i formy oceny 1. obecność na zajęciach 25% (15-17 = 3,0; 18-20 = 3,5; 21-25 = 4,0; 26-28 = 4,5; 29-30 = 5,0) 2. aktywność i przygotowanie do zajęć: 25% (plusy: 2 = 3,0; 3 = 3,5; 4 = 4,0; 5 = 4,5; 6 i więcej = 5,0) 3. egzamin: 50% (2,0=0-50%; 3,0 = 50%+1 punkt - 60%; 3,5 = 61-70%; 4,0 = 71-80%; 4,5 81-90%; 5,0 = 91-100%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Skolik, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Joanna Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Skolik, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Joanna Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.