Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego w obsłudze ruchu turystycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.40
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego w obsłudze ruchu turystycznego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

I stopnia

Kierunek studiów:

język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

6

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

bez

Literatura uzupełniająca:

1. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press.


2. McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Cambridge UP.

Nakład pracy studenta:

Liczba punktów ECTS: 3


Godziny kontaktowe: 60


Czas na przygotowanie się do zajęć: 10


Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych: 10


Konsultacje: 5


Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5


Suma godzin: 90

Skrócony opis:

Skrócony opis:

Obsługa ruchu turystycznego w języku angielskim to praktyczny przedmiot, którego zadaniem jest poszerzenie kompetencji językowej i komunikacyjnej studenta z takich tematów jak: codzienna obsługa biura podróży, organizacja wycieczek i wypoczynku urlopowego, bieżąca obsługa klienta, czy usługi przewodnickie.

Pełny opis:

Opis

Treści programowe

Problematyka konwersatorium:

1. wprowadzenie pojęć: turystyka, hotelarstwo, transport, trendy w turystyce, gastronomia,

2. praktyczne doskonalenie umiejętności:

a) wypowiedzi ustnej - udział w dyskusji (np. omówienie współczesnych trendów w turystyce, roli internetu w rozwoju przemysłu turystycznego, mediów społecznościowych w reklamie i promocji miejsc wypoczynku, itp.), prowadzenie prezentacji (opisanie i omówienie danych statystycznych przedstawionych na wykresach), prowadzenie negocjacji i zawieranie umów, prowadzenie spotkań w zespole

b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elek-tronicznej (B2B i B2C), tworzenie pisemnej oferty biznesowej, zapytania, odpowiedzi na zapytanie

c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku

d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: formy czasów gramatycznych, strona czyn-na i bierna, rzeczownik policzalny i niepoliczalny, czasowniki modalne, czasowniki wprowadzające zdania podrzędne w mowie zależnej.

Literatura:

Wykaz literatury

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

1. Strutt, P. (2013). English for International Tourism: Upper intermediate Coursebook. Pearson.

2. Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

1. Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford UP.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna i rozumie:

1. terminy i pojęcia wykorzystywane w przemyśle turystycznym (k_W01, P6S_WG)

2. zasady tworzenia struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu turystycznym (k_W12, P6S_WG)

Umiejętności

Student potrafi:

3. posługiwać się językiem angielskim o profilu turystycznym na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK)

4. wykorzystywać swoje zdolności językowe oraz wiedzę z zakresu turystyki by wyrażać własne opinie i właściwie reagować na wypowiedzi innych (k-U05, P6S_UK)

Kompetencje społeczne (postawy)

Student powinien:

5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR).

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowe kryteria i formy oceny

1. obecność na zajęciach 25% (15-17 = 3,0; 18-20 = 3,5; 21-25 = 4,0; 26-28 = 4,5; 29-30 = 5,0)

2. aktywność i przygotowanie do zajęć: 25%

(plusy: 2 = 3,0; 3 = 3,5; 4 = 4,0; 5 = 4,5; 6 i więcej = 5,0)

3. egzamin: 50%

(2,0=0-50%; 3,0 = 50%+1 punkt - 60%; 3,5 = 61-70%; 4,0 = 71-80%; 4,5 81-90%; 5,0 = 91-100%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Skolik, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Joanna Skolik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www2-5 (2024-09-13)