Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.58
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

pierwszy

Kierunek studiów:

Języki biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

II semestr

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Wymagania wstępne w zakresie:

• wiedzy – student ma podstawową wiedzę z zakresu przedsiębiorczości , funkcjonowania rynku


Literatura uzupełniająca:

Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny

nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.

Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inn.

Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu;


Założenia:

Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia ekonomiczne; wyjaśnić zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, wskazać związki między marketingiem i rynkiem, zna instrumenty marketingowe wykorzystywane w marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem


Skrócony opis:

Przekazanie podstawowej wiedzy na temat marketingu, zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu.

Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa.

Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu.

Pełny opis:

Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda

Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu.

Marketing–mix i jego elementy.

Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem( współczesne instrumenty komunikacji z klientami)

Segmentacja rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu.

Strategia produktu

Strategia cen

Strategia dystrybucji

Strategia promocji

Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski

Literatura:

1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

3. D. Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020

Efekty uczenia się:

W

Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu marketingu

Student zna instrumenty marketingowe stosowane w przedsiębiorstwach zorientowanych rynkowo

U

Student potrafi sformułować i dokonać analizy czynników wpływających na działania marketingowe w różnych sytuacjach rynku;

K

potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności zakresu marketingu;

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Potwora, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Dorota Potwora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)