Podstawy marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.58 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | pierwszy |
Kierunek studiów: | Języki biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | II semestr |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Wymagania wstępne w zakresie: • wiedzy – student ma podstawową wiedzę z zakresu przedsiębiorczości , funkcjonowania rynku |
Literatura uzupełniająca: | Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inn. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu; |
Założenia: | Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia ekonomiczne; wyjaśnić zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, wskazać związki między marketingiem i rynkiem, zna instrumenty marketingowe wykorzystywane w marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem |
Skrócony opis: |
Przekazanie podstawowej wiedzy na temat marketingu, zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu. Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa. Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu. |
Pełny opis: |
Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu. Marketing–mix i jego elementy. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem( współczesne instrumenty komunikacji z klientami) Segmentacja rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu. Strategia produktu Strategia cen Strategia dystrybucji Strategia promocji Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski |
Literatura: |
1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012 2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002. 3. D. Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020 |
Efekty uczenia się: |
W Student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu marketingu Student zna instrumenty marketingowe stosowane w przedsiębiorstwach zorientowanych rynkowo U Student potrafi sformułować i dokonać analizy czynników wpływających na działania marketingowe w różnych sytuacjach rynku; K potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności zakresu marketingu; |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.