Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z tekstem rosyjskim 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca z tekstem rosyjskim 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: rosyjski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Bez wymagań.

Literatura uzupełniająca:

Goncharova T., Marszałek L., Русский язык 1.2., Bydgoszcz 2016.

Matczyńska I., Język rosyjski dla Polaków. Cz. 1., Toruń 2019.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 30 h

Przygotowanie do zajęć: 15 h

Przygotowanie się do testów: 10 h

Konsultacje: 5 h

Założenia:

Celem przedmiotu jest kształtowanie kompetencji komunikacyjnej studentów, a także kompetencji socjolingwistycznej, socjokulturowej, dyskursu językowego.

Skrócony opis:

Jeden z przedmiotów z zakresu praktycznej nauki języka rosyjskiego. Są to zajęcia o charakterze zintegrowanym, mają na celu doskonalenie umiejętności mówienia, czytania i rozumienia ze słuchu w języku rosyjskim. Podczas konwersacji student ma możliwość mówić i słuchać oraz odpowiednio reagować na zaistniałe sytuacje.

Pełny opis:

1. Etykieta: przedstawianie się, formy zwracania się, powitanie, pożegnanie, rozpoczęcie rozmowy w różnych sytuacjach, prośba, podziękowanie, przeprosiny, składanie życzeń.

2. Ankieta (imię, nazwisko, narodowość, zawód, adres, zajęcie, wiek, kraj, miasto, znajomość języków).

3. Dokumenty (dowód osobisty, paszport, wiza, legitymacja szkolna / studencka / biblioteczna, prawo jazdy).

4. Rodzina (rodzice, rodzeństwo, zajęcia, wiek).

Literatura:

Danecka I., Chlebda B., 2019, Praca z tekstem rosyjskim, Opole (maszynopis skryptu).

Махнач А., Из первых уст. Русский язык для базового уровня, Warszawa 2021.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Po zakończeniu kursu student powinien:

- znać podstawowe słownictwo służące komunikacji ustnej w życiu codziennym (k_W12; P6S_WG)

- znać zasady budowania gramatycznie poprawnych zdań (k_W12; P6S_WG)

Umiejętności

Po zakończeniu kursu student powinien:

- rozumieć komunikaty w języku rosyjskim dotyczące podstawowych sfer życia codziennego (k_U07; P6S_UO)

- płynnie czytać teksty w języku rosyjskim i wyodrębniać w nich określone informacje; (k_U07; P6S_UO)

- formułować proste wypowiedzi ustne w języku rosyjskim dotyczące podstawowych sfer życia codziennego w ramach tematyki określonej w programie; (k_U07; P6S_UO)

- umieć uzyskiwać informacje od rodzimych użytkowników języka; (k_U07; P6S_UO)

- w sposób świadomy i prawidłowy (adekwatnie do własnych możliwości językowych) gromadzić i prezentować wiedzę w zakresie Treści programowych. (k_U07; P6S_UO)

- umieć przekazywać uzyskane informacje innym osobom w ramach poznanych prostych struktur językowych. (k_U07; P6S_UO)

Kompetencje społeczne (postawy)

Student powinien prezentować następujące postawy:

- być otwartym na kontakt z ludźmi innych narodowości i kręgów kulturowych,

- propagować wzajemne zrozumienie i tolerancję, szacunek dla tożsamości i różnorodności kulturowej. (k_K03; P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną

Formy zaliczenia:

- wypowiedzi studentów zgodne z tematami programu nauczania (dialogi i monologi).

- prace kontrolne obejmujące również sprawdzenie sprawności rozumienie ze słuchu.

- zaliczenie ustne.

Podstawowe kryteria (i ich udział % w ocenie końcowej)

Frekwencja: 25%

Aktywność na zajęciach: 25%

Prace kontrolne: 25%

Zaliczenia ustne: 25%

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daria Ambroziak, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Daria Ambroziak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daria Ambroziak, Tomasz Wielg
Prowadzący grup: Daria Ambroziak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)