Terapia dziecka z zaburzeniami sensomotorycznymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.LJPO.45 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia dziecka z zaburzeniami sensomotorycznymi |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w konsultacjach: 10h B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy z dzieckiem z trudnościami w zakresie integracji sensorycznej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej z dzieckiem z zaburzeniami sensomotorycznymi poprzez planowanie po realizowanie założeń rozwoju dziecka w zakresie pracy systemu wzrokowego, słuchowego, dotykowego. Zakres tematów: 1. Normalizacja pracy systemów przedsionkowego i proprioceptywnego, w tym poprawa reakcji posturalnych, regulacja kontroli postawy. 2. Normalizacja pracy systemu dotykowego. 3. Normalizacja pracy systemu słuchowego. 4. Poprawa pracy systemu wzrokowego. |
Literatura: |
Szmalec J. i inni. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej. Difin. 2019. Szmalec J. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. Difin. 2019. Yack E. i inni. Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną. Harmonia 2014. Ayers. A.J. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Harmonia 2019. Borkowska M. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Harmonia 2018. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. podstawową terminologię w zakresie integracji sensorycznej; ((L_W01) Umiejętności: student potrafi 2. poprawnie opracować i wdrożyć ćwiczenia w zakresie integracji sensorycznej (L_U03). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 3. uświadomienia sobie wpływu integracji sensorycznej na prawidłowy rozwój dziecka. (L_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę – czynny udział w zajęciach oraz praca zaliczeniowa. A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Praca zaliczeniowa (efekty 1,2); Zadania cząstkowe (efekty 1, 3). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych za aktywność podczas zajęć (40%) i pracy zaliczeniowej (60%) Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne, analiza przypadku |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Ogórek, Monika Rokosa-Wilk | |
Prowadzący grup: | Monika Rokosa-Wilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Ogórek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.