Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.LJPO.71
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

Studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Logopedia z językiem polskim jako obcym

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

Szósty

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria dyplomowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Brak

Literatura uzupełniająca:

Zgodna z problematyką podjętą w pracy licencjackiej.

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS

Udział w zajęciach i konsultacjach: 30h


B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 30h


Skrócony opis:

Kurs ma na celu przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej z zakresu językoznawstwa (w tym logopedii).

Tematyka kursu oscyluje wokół szeroko rozumianych badań językoznawczych (w tym logopedycznych).

Pełny opis:

Student przygotowuje i przedstawia raporty z procesu pisania pracy dyplomowej oraz fragmenty pracy dyplomowej.

Literatura:

Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2006.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową, magisterską, doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.

Efekty uczenia się:

Student_ka:

1) zna wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy ogólnej i szczegółowej językoznawczej (w tym logopedycznej i glottodydaktycznej) (k_W01);

2) zna wybrane teorie, metodologie i terminologię ogólną i szczegółową z

zakresu językoznawstwa (w tym logopedii i glottodydaktyki)(k_W02);

3) zna zasady działania i ochrony własności intelektualnej oraz prawa autorskiego (k_W07);

4) wykorzystuje posiadaną wiedzę językoznawczą (w tym logopedyczną i glottodydaktyczną), formułuje i rozwiązuje problemy badawcze (k_U01);

5) właściwie dobiera źródła informacji; dokonuje oceny, krytycznej analizy i

syntezy tych informacji (k_U01);

6) formułuje i analizuje problemy badawcze, dobiera metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (w tym logopedii i glottodydaktyki) (k_U01);

7) komunikuje się z użyciem polskiej specjalistycznej terminologii językoznawczej (w tym logopedycznej i glottodydaktycznej) (k_U04);

8) bierze udział w dyskusji – przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska w zakresie tematycznym dotyczącym języka (logopedii i glottodydaktyki) (k_U07);

9) planuje i organizuje pracę indywidualną (k_U09);

10) krytycznie ocenia posiadaną wiedzę językoznawczą (w tym logopedyczną i glottodydaktyczną) (k_K01);

11) uznaje znaczenie wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz samodzielnego pogłębiania wiedzę (k_K01).

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Dyskusja, prezentacja fragmentów pracy (efekty 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11);

Praca pisemna (efekty 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych z pracy w trakcie kursu (10%) i raportów dotyczących postępu pracy dyplomowej (90%).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła, Anna Tabisz
Prowadzący grup: Adrian Gleń, Monika Krzempek, Danuta Lech-Kirstein, Anna Tabisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Andrzejewska, Danuta Lech-Kirstein, Justyna Migoń-Sasuła, Roksana Rał-Niemeczek, Anna Tabisz
Prowadzący grup: Anna Andrzejewska, Danuta Lech-Kirstein, Roksana Rał-Niemeczek, Anna Tabisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Andrzejewska, Marta Chyb-Winnicka, Monika Krzempek, Danuta Lech-Kirstein, Katarzyna Molek-Kozakowska, Natalia Ogórek, Sebastian Taboł
Prowadzący grup: Anna Andrzejewska, Marta Chyb-Winnicka, Monika Krzempek, Danuta Lech-Kirstein, Katarzyna Molek-Kozakowska, Sebastian Taboł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www2-4 (2025-01-17)