Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka chińskiego 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.LS.23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka chińskiego 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: chiński
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 90h / 3,5 ECTS

Udział w zajęciach: 75h

Udział w konsultacjach: 15h


B. Praca własna studenta: 45h / 1,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie do zaliczenia: 30h

Skrócony opis:

Course description:

As beginners of mandarin Chinese, students are first introduced the idea of the language in terms of sounds, characters structures and so on. The students are then expected to establish their language skills, broaden their Chinese vocabulary and grammar in this course after the basic introduction to the language. Vocabulary and grammar are presented and taught along with different subjects such as “basic self introduction” and “greetings”. In-class activities are designed to encourage the students to speak more. Extra exercises are provided to help with students' writing skills.

Pełny opis:

Course objectives

The main aim of the course is to develop non-heritage students’ basic listening, speaking, reading and writing skills of the Chinese language

-----------------

Course content

In-class activities are designed to increase students' learning motivation based on the topics below:

Book 1 Lesson 1: What is your name?

1) Sentences with verbs 姓, 叫 and 是

2) Simple type of questions with the particle 嗎

3) Questions with a question word (QW)

4) Abbreviated questions with the particle 呢

Book 1 Lesson 2: Hello, good morning

1) Simple sentences with stative verbs (SV)

2) SV-Not-SV questions

Book 1 Lesson 3: I like to watch movies

1) Subject-verb-object sentences

2) Verb-not-verb questions

3) Sentences with the auxiliary verbs (AV)

4) Transposed objects

------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

Direct instruction, interactive lecture (quick pairings or small group discussions) and collaborative learning (role-playing or problem solving)

ICT tools/e-learning option if needed

Literatura:

Reading list

A. Obligatory reading (to get a credit):

Practical Audio-Visual Chinese 1

B. Supplementary reading

Teacher-designed materials

Efekty uczenia się:

Knowledge

Students should know:

1. the structures and stroke orders of Chinese characters (k_W03)

2. 70 basic words and essential grammatical structures of Mandarin Chinese (k_W01)

3. Cultures and societies in the Chinese speaking area related to the course materials.(k_W05)

Skills

After the course, students should be able to:

4. recognize everyday, high-frequency words in Chinese which are immediately relevant and delivered clearly and slowly, repeated, and supported by context (k_U01, k_U09)

5. master the Mandarin Chinese phonetic system (pinyin and tones) with satisfactory pronunciation (k_U04, k_U09)

6. read, write level appropriate passages in Chinese (k_U04, k_U09)

Social competences

Students should be able to

7. deepen their understanding of cultures in the Chinese speaking area in general or in some particular aspect(s) (k_K04)

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne: Audio-visual method / Total Physical Response/ performance/ practical exrcise

Forms of evaluation of learning outcomes

Active Participation and Attendance (30%) effects 1,7

Homework (20%) effects 2,3

Quizzes and Oral Test (30%)

Written Exam (20%) effects 4,5,6

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła, SSU-YU PAN
Prowadzący grup: SSU-YU PAN
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)