Praktyczna nauka języka chińskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.LS.24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka chińskiego 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | chiński |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | I stopnia |
Kierunek studiów: | Lingwistyka stosowana |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | supplementary reading Teacher-designed materials |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 90h / 3,5 ECTS Udział w zajęciach: 75h Udział w konsultacjach: 15h B. Praca własna studenta: 45h / 1,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 30h |
Skrócony opis: |
This is a Mandarin Chinese course for beginners, including introduction of phonetics and daily expressions. After taking this class, learners can have a basic understanding of Mandarin Chinese and make basic conversations of daily living. selected topics and situations come from real life scenarios and can be used for everyday communications. In addition to the dialogues, the selection of reading materials and practice activities will make the content as rich and varied as possible, in order to stimulate the learners’ interests. The new words, grammar and functions are all encompassed in the second part of Practical Audio-Visual Chinese 1. |
Pełny opis: |
Course objectives The main aim of the course is to develop non-heritage students’ basic listening, speaking, reading and writing skills of the Chinese language. ----------------- Course content In-class activities are designed to increase students' learning motivation based on the topics below: Book 1 Lesson 4: How much is this pen? 1) Quantified Nouns 2) Sums of Money 3) Specified and Numbered Nouns 4) Prices Per Unit 5) Sentence with Direct Object and Indirect Object Book 1 Lesson 5: There are five members in my family 1) Specified Nouns Modified by Nouns or Pronouns 2) Nouns Modified by Other Nouns Indicating Possession 3) The Whole Before the Part Book 1 Lesson 6: I'm thinking about buying a new camera 1) Large Numbers 2) 多 as an Indefinite Number 3) Nouns Modified by Stative Verbs Book 1 Lesson 7: Your French really sounds nice 1) Verb Object Compounds (VO) 2) Progressive Aspect 3) Verb Object as the Topic 4) 好 and 難 as Adverbial Prefixes 5) Predicative Complements (describing the manner of the degree of the action) ------------------ Methods of instruction/ forms of classroom activity Direct instruction, interactive lecture (quick pairings or small group discussions) and collaborative learning (role-playing or problem solving) ICT tools/e-learning option if needed Zakres tematów: Exchanging personal information, talking about daily arrangements and food, asking about price, introducing the city and the weather, telling your hobbies etc |
Literatura: |
Reading list A. Obligatory reading (to get a credit): Practical Audio-Visual Chinese 1 B. Supplementary reading Teacher-designed materials |
Efekty uczenia się: |
Knowledge Students should know: 1. the structures and stroke orders of Chinese characters (k_W03) 2. basic words and essential grammatical structures of Mandarin Chinese (k_W01) 3. Culture and societies in Chinese speaking area related to the course materials.(k_W05) Skills After the course, students should be able to: 4. recognize everyday, high-frequency words in Mandarin Chinese which are immediately relevant and delivered clearly and slowly, repeated, and supported by context (k_U01, k_U09) 5. master the Mandarin Chinese phonetic system (pinyin and tones) with satisfactory pronunciation (k_U04, k_U09) 6. read, write level appropriate passages in Chinese (k_U04, k_U09) Social competences Students should be able to 7. deepen their understanding of cultures in Chinese speaking area in general or in some particular aspect(s) (k_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Audio-visual method / Total Physical Response/ performance/ practical exrcise Forms of evaluation of learning outcomes Active Participation and Attendance (30%) (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8) Homework (20%) (outcome 1,2,6) Quizzes and Oral Test (30%) (outcome 3,5,7,8) Written Exam (20%) (outcome 1,2,4,6) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Migoń-Sasuła, SSU-YU PAN | |
Prowadzący grup: | SSU-YU PAN | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Migoń-Sasuła | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.