Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawa człowieka w systemie pomocy społecznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.3.04.KRK-06PCSP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawa człowieka w systemie pomocy społecznej
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

Studia pierwszego stopnia – licencjackie

Kierunek studiów:

Praca socjalna

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

6

Profil kształcenia:

Ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Auleytner J. (red.), Krajowe i międzynarodowe konteksty polityki społecznej, Warszawa 2016.

Cichy A., Szyjko C.T., Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa społecznego w Unii Europej-skiej, Warszawa 2015.

Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, Warszawa 2016.

Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M. (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki, Warszawa 2017.

Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej: raport końcowy, Łódź 2013.

Liżewski B., Operacjonalizacja ochrony praw człowieka w porządku Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. Studium teoretycznoprawne, Lublin 2015.

Łuczyńska M., Dylematy etyczne - różne spojrzenie. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa 2013.

Malarewicz-Jakubów A., Wsparcie prawne osób starszych, Warszawa 2017.

Olech A., Źródła i rodzaje dylematów etycznych w pracy socjalnej oraz możliwości ich rozwiązywania. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa 2013.

Sierpowska Iwona, Pomoc społeczna jako administracja świadcząca: studium administracyjnoprawne, Warszawa 2012.

Stadniczeńko S.L.,(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I., Opole 2011.

Stadniczeńko S.L. (red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I.II, Opole 2013.

Stadniczeńko S.L.(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.II., Opole 2012.

Trafiałek E. (red.), Innowacje dla bezpiecznego i zintegrowanego rozwoju. T. 1, Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.


Założenia:

1. Poszerzenie wiedzy studenta o zagadnienia ochrony praw jednostki i rodziny w systemie pomocy społecznej oraz o zagadnienia źródeł praw człowieka i rozumienia praw socjalnych

2. Zaznajomienie studenta z wybranymi konkretnymi instrumentami jakimi dysponuje pomoc społeczna jako instytucjonalna reakcja na deprywację, z odwołaniem się do socjalnych praw człowieka,

3. Zwrócenie uwagi studentom, by jako przyszli pracownicy socjalni w swoim działaniu mieli świadomość ryzyka naruszeń praw, wolności i godności człowieka w sytuacji pomocowej.

4. Przybliżenie studentowi możliwości w pełni profesjonalnego i opartego o poszanowanie podstawowych praw człowieka organizowania procesu pomocowego

Pełny opis:

Ochrona praw człowieka w prawie międzynarodowym i unijnym; Wartości przyjęte w trak-tatach założycielskich; Karta praw podstawowych Unii Europejskiej; Podstawowe dokumenty ochrony praw człowieka; Europejska Karta Społeczna; Zapisy karty definiujące cele polityki społecznej oraz zakres ochrony praw społecznych i ekonomicznych; Zakres zadań i celów wynikających z karty obowiązujących w Polsce; Przebieg kontroli przestrzegania zobowiązań wynikających z Europejskiej Karty Społecznej; Podmiotowy i przedmiotowy zakres europejskiej koordynacji zabezpieczenia systemu społecznego oraz wyłączenia; Bezpieczeństwo społeczne w Unii Europejskiej; Socjalne prawa człowieka a praca socjalna; Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu w kontekście aktów prawnych; Obowiązek aktywizacji osób bezrobotnych w kontekście prawa do pracy; Prawa dzieci niepełnosprawnych w Unii Europejskiej; Zakaz dyskryminacji i wyrównywanie szans – fundamentalnym prawem osób niepełnosprawnych (38-54); System ochrony przed dyskryminacją osób nie-pełnosprawnych w Polsce; Ochrona prawna osób samotnie wychowujących dziecko oraz wspieranie rodziny i system pieczy zastępczej; Ochrona praw dziecka – wybrane zagadnienia; Prawa dzieci i młodocianych w pracy; Ochrona praw socjalnych w Unii Europejskiej; Realizacja praw osób starszych w prawie polskim; Prawa osób starszych przebywających w domach pomocy społecznej ich zakres i stosowanie; Obowiązki administracji publicznej wobec osób starszych; Prawo osób starszych do nauki; Procedury ochrony praw człowieka w instytucjach pomocy społecznej; Procedury odwoławcze od decyzji w pomocy społecznej.

Literatura:

Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Auleytner J. (red.), Krajowe i międzynarodowe konteksty polityki społecznej, Warszawa 2016.

Cichy A., Szyjko C.T., Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa społecznego w Unii Europejskiej, Warszawa 2015.

Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, Warszawa 2016.

Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M. (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki, Warszawa 2017.

Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej: raport końcowy, Łódź 2013.

Liżewski B., Operacjonalizacja ochrony praw człowieka w porządku Europejskiej Konwen-cji Praw Człowieka. Studium teoretycznoprawne, Lublin 2015.

Łuczyńska M., Dylematy etyczne - różne spojrzenie. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa 2013.

Malarewicz-Jakubów A., Wsparcie prawne osób starszych, Warszawa 2017.

Olech A., Źródła i rodzaje dylematów etycznych w pracy socjalnej oraz możliwości ich rozwiązywania. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa 2013.

Sierpowska Iwona, Pomoc społeczna jako administracja świadcząca: studium administracyjnoprawne, Warszawa 2012.

Stadniczeńko S.L.,(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I., Opole 2011.

Stadniczeńko S.L. (red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I.II, Opole 2013.

Stadniczeńko S.L.(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.II., Opole 2012.

Trafiałek E. (red.), Innowacje dla bezpiecznego i zintegrowanego rozwoju. T. 1, Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W15 Posiada wiedzę na temat praw człowieka, ich źródeł i procedur ochrony. Posiada wiedzę, jak prawa człowieka wpływają na kształtowanie się obszarów współczesnej pracy socjalnej i gwarantują każdej jednostce pełnię poszanowania godności i odrębności w wymiarze bio-socjo-kulturowym.

Umiejętności

K_U10 Potrafi skutecznie reprezentować interesy osób i grup wykluczonych, stając się ich rzecznikiem w warunkach zmian socjo-strukturalnych, politycznych i ekonomicznych.

Kompetencje społeczne

K_K06 Z przekonaniem angażuje się w działania przeciwdziałające nierównościom społecznym, politycznym i ekonomicznym, odwołując się do idei sprawiedliwości społecznej.

K_K08 Promuje postawy szacunku wobec każdego człowieka, odpowiedzialności między członkami społeczeństwa, idee współpracy i zaangażowania obywateli na rzecz przekształcania środowiska życia w wymiarze regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład: zaliczenie

Ćwiczenia: zaliczenie z oceną

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Dąbrowska-Jabłońska, Sławomir Kania, Piotr Sikora
Prowadzący grup: Sławomir Kania, Piotr Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Dyscyplina:

pedagogika

Literatura uzupełniająca:

1. Bauman Z., Straty uboczne. Nierówności społeczne w epoce globalizacji, Kraków 2012.

2. Biśta I.J., Zasada poszanowania godności człowieka i jej wpływ na interpretację konstytucyjnego uregulowania praw i wolności jednostki, [w:] M. Jabłoński (red.), Wolności i prawa jednostki w Konstytucji RP, t. I, Idee i zasady przewodnie konstytucyjnej regulacji wolności i praw jednostki RP, Warszawa 2010.

3. Majkowska-Szulc S., Tomaszewska M., Zieleniecki M., Zabezpieczenie społeczne w Unii Europejskiej, Warszawa 2012.

4. Muszalski W.: Prawo socjalne, Warszawa 2010.

5. Sadowski M., Godność człowieka – aksjologiczna podstawa państwa i prawa, (w:) Studia Erasmiana Wratislaviensia − Wrocławskie Studia Erazmiańskie, Wrocław 2007.

6. Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011.


Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Założenia:

1. Poszerzenie wiedzy studenta o zagadnienia ochrony praw jednostki i rodziny w systemie pomocy społecznej oraz o zagadnienia źródeł praw człowieka i rozumienia praw socjalnych

2. Zaznajomienie studenta z wybranymi konkretnymi instrumentami jakimi dysponuje pomoc społeczna jako instytucjonalna reakcja na deprywację, z odwołaniem się do socjalnych praw człowieka,

3. Zwrócenie uwagi studentom, by jako przyszli pracownicy socjalni w swoim działaniu mieli świadomość ryzyka naruszeń praw, wolności i godności człowieka w sytuacji pomocowej.

4. Przybliżenie studentowi możliwości w pełni profesjonalnego i opartego o poszanowanie podtswych praw człowieka organizowania procesu pomocowego


Literatura:

Auleytner J. (red.), Krajowe i międzynarodowe konteksty polityki społecznej, Warszawa 2016.

Cichy A., Szyjko C.T., Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa społecznego w Unii Europej-skiej, Warszawa 2015.

Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności. Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2016.

Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M. (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki. War-szawa 2017.

Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybra-nych krajach Unii Europejskiej: raport końcowy, Łódź 2013.

Liżewski B., Operacjonalizacja ochrony praw człowieka w porządku Europejskiej Konwen-cji Praw Człowieka. Studium teoretycznoprawne. Lublin 2015.

Łuczyńska M., Dylematy etyczne-różne spojrzenie. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Malarewicz-Jakubów A., Wsparcie prawne osób starszych, Warszawa 2017.

Olech A., Źródła i rodzaje dylematów etycznych w pracy socjalnej oraz możliwości ich roz-wiązywania. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, War-szawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Sierpowska Iwona, Pomoc społeczna jako administracja świadcząca : studium administra-cyjnoprawne, Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012.

Stadniczeńko S.L.,(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I., Opole 2011.

Stadniczeńko S.L. (red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I.II, Opole 2013.

Stadniczeńko S.L.(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.II., Opole 2012.

14. Trafiałek E. (red.), Innowacje dla bezpiecznego i zintegrowanego rozwoju. T. 1, Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Dąbrowska-Jabłońska, Sławomir Kania, Piotr Sikora
Prowadzący grup: Sławomir Kania, Piotr Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Dyscyplina:

pedagogika

Literatura uzupełniająca:

1. Bauman Z., Straty uboczne. Nierówności społeczne w epoce globalizacji, Kraków 2012.

2. Biśta I.J., Zasada poszanowania godności człowieka i jej wpływ na interpretację konstytucyjnego uregulowania praw i wolności jednostki, [w:] M. Jabłoński (red.), Wolności i prawa jednostki w Konstytucji RP, t. I, Idee i zasady przewodnie konstytucyjnej regulacji wolności i praw jednostki RP, Warszawa 2010.

3. Majkowska-Szulc S., Tomaszewska M., Zieleniecki M., Zabezpieczenie społeczne w Unii Europejskiej, Warszawa 2012.

4. Muszalski W.: Prawo socjalne, Warszawa 2010.

5. Sadowski M., Godność człowieka – aksjologiczna podstawa państwa i prawa, (w:) Studia Erasmiana Wratislaviensia − Wrocławskie Studia Erazmiańskie, Wrocław 2007.

6. Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011.


Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Założenia:

1. Poszerzenie wiedzy studenta o zagadnienia ochrony praw jednostki i rodziny w systemie pomocy społecznej oraz o zagadnienia źródeł praw człowieka i rozumienia praw socjalnych

2. Zaznajomienie studenta z wybranymi konkretnymi instrumentami jakimi dysponuje pomoc społeczna jako instytucjonalna reakcja na deprywację, z odwołaniem się do socjalnych praw człowieka,

3. Zwrócenie uwagi studentom, by jako przyszli pracownicy socjalni w swoim działaniu mieli świadomość ryzyka naruszeń praw, wolności i godności człowieka w sytuacji pomocowej.

4. Przybliżenie studentowi możliwości w pełni profesjonalnego i opartego o poszanowanie podtswych praw człowieka organizowania procesu pomocowego


Literatura:

Auleytner J. (red.), Krajowe i międzynarodowe konteksty polityki społecznej, Warszawa 2016.

Cichy A., Szyjko C.T., Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa społecznego w Unii Europej-skiej, Warszawa 2015.

Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności. Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2016.

Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M. (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki. War-szawa 2017.

Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybra-nych krajach Unii Europejskiej: raport końcowy, Łódź 2013.

Liżewski B., Operacjonalizacja ochrony praw człowieka w porządku Europejskiej Konwen-cji Praw Człowieka. Studium teoretycznoprawne. Lublin 2015.

Łuczyńska M., Dylematy etyczne-różne spojrzenie. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Malarewicz-Jakubów A., Wsparcie prawne osób starszych, Warszawa 2017.

Olech A., Źródła i rodzaje dylematów etycznych w pracy socjalnej oraz możliwości ich roz-wiązywania. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, War-szawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Sierpowska Iwona, Pomoc społeczna jako administracja świadcząca : studium administra-cyjnoprawne, Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012.

Stadniczeńko S.L.,(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I., Opole 2011.

Stadniczeńko S.L. (red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I.II, Opole 2013.

Stadniczeńko S.L.(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.II., Opole 2012.

14. Trafiałek E. (red.), Innowacje dla bezpiecznego i zintegrowanego rozwoju. T. 1, Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Dyscyplina:

pedagogika

Literatura uzupełniająca:

1. Bauman Z., Straty uboczne. Nierówności społeczne w epoce globalizacji, Kraków 2012.

2. Biśta I.J., Zasada poszanowania godności człowieka i jej wpływ na interpretację konstytucyjnego uregulowania praw i wolności jednostki, [w:] M. Jabłoński (red.), Wolności i prawa jednostki w Konstytucji RP, t. I, Idee i zasady przewodnie konstytucyjnej regulacji wolności i praw jednostki RP, Warszawa 2010.

3. Majkowska-Szulc S., Tomaszewska M., Zieleniecki M., Zabezpieczenie społeczne w Unii Europejskiej, Warszawa 2012.

4. Muszalski W.: Prawo socjalne, Warszawa 2010.

5. Sadowski M., Godność człowieka – aksjologiczna podstawa państwa i prawa, (w:) Studia Erasmiana Wratislaviensia − Wrocławskie Studia Erazmiańskie, Wrocław 2007.

6. Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011.


Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Założenia:

1. Poszerzenie wiedzy studenta o zagadnienia ochrony praw jednostki i rodziny w systemie pomocy społecznej oraz o zagadnienia źródeł praw człowieka i rozumienia praw socjalnych

2. Zaznajomienie studenta z wybranymi konkretnymi instrumentami jakimi dysponuje pomoc społeczna jako instytucjonalna reakcja na deprywację, z odwołaniem się do socjalnych praw człowieka,

3. Zwrócenie uwagi studentom, by jako przyszli pracownicy socjalni w swoim działaniu mieli świadomość ryzyka naruszeń praw, wolności i godności człowieka w sytuacji pomocowej.

4. Przybliżenie studentowi możliwości w pełni profesjonalnego i opartego o poszanowanie podtswych praw człowieka organizowania procesu pomocowego


Literatura:

Auleytner J. (red.), Krajowe i międzynarodowe konteksty polityki społecznej, Warszawa 2016.

Cichy A., Szyjko C.T., Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa społecznego w Unii Europej-skiej, Warszawa 2015.

Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności. Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2016.

Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M. (red.), Polityka społeczna. Podręcznik akademicki. War-szawa 2017.

Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybra-nych krajach Unii Europejskiej: raport końcowy, Łódź 2013.

Liżewski B., Operacjonalizacja ochrony praw człowieka w porządku Europejskiej Konwen-cji Praw Człowieka. Studium teoretycznoprawne. Lublin 2015.

Łuczyńska M., Dylematy etyczne-różne spojrzenie. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Malarewicz-Jakubów A., Wsparcie prawne osób starszych, Warszawa 2017.

Olech A., Źródła i rodzaje dylematów etycznych w pracy socjalnej oraz możliwości ich roz-wiązywania. (w:) Dylematy etyczne pracowników socjalnych. red. M. Sokołowska, War-szawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013.

Sierpowska Iwona, Pomoc społeczna jako administracja świadcząca : studium administra-cyjnoprawne, Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012.

Stadniczeńko S.L.,(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I., Opole 2011.

Stadniczeńko S.L. (red.), Propedeutyka praw człowieka, T.I.II, Opole 2013.

Stadniczeńko S.L.(red.), Propedeutyka praw człowieka, T.II., Opole 2012.

14. Trafiałek E. (red.), Innowacje dla bezpiecznego i zintegrowanego rozwoju. T. 1, Aktywna polityka społeczna, ekonomia, bezpieczeństwo społeczne w przestrzeni europejskiej, Kielce 2016.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)