Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia zachowań konsumenckich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-FAK101A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia zachowań konsumenckich
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Cele przedmiotu

- w zakresie wiedzy: wyposażenie w wiedzę dotyczącą praktycznego (komercyjnego) stosowania psychologii do zrozumienia zachowania człowieka w kontekście zakupowym

- w zakresie umiejętności: zdolność udoskonalania ofert sprzedażowych w kontekście retail-owym

- w zakresie kompetencji uświadomienie aplikowalności wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich w praktyce

Literatura:

1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN

(Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327)

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspektywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH

Walczak, R. (2010) Przedmioty i ich symboliczne znaczenie w kreowaniu wizerunku współczesnego człowieka. W. B. Janda-Dębek (red.) Psychologia współczesnego człowieka Wrocław: Oficyna wydawnicza ATUT

Walczak, R. (2008) Aspekty autoprezentacyjne w zachowaniach konsumenckich. W: R. Grzybek, P. Winiecki, (red) Wybrane problemy współczesnej psychologii Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

- opisać podstawowe modele podejmowania decyzji zakupowych

- wymienić czynnik wpływające na decyzje zakupowe oraz prowadzące do uzależniania od zakupów

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

- zastosowania wiedzy o zakupów do podejmowania dobrych decyzji konsumenckich

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

-umiejętność krytycznego oceniania zachowań konsumenckich

Metody i kryteria oceniania:

Student powinien przygotować i zrealizować mini-badanie dotyczące wybranego aspektu zachowań konsumenckich. Ocenie poddawany będzie raport z badania. Raport musi być zgodny ze standardami APA.

Raporty noszące cechy plagiatu będą automatycznie oceniane jako niedostateczne.

Ostateczny termin dostarczenia raportu to dzień ostatnich zajęć.

Prace dostarczone po terminie będą miały obniżoną ocenę.

Brak dostarczenia pracy do końca roku akademickiego oznacza oceną niedostateczną

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)