Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profesjonalne prowadzenie szkoleń i warsztatów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-FAK211
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Profesjonalne prowadzenie szkoleń i warsztatów
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Literatura uzupełniająca:

Fortuna, P.(2014).Subiektywna psychologia biznesu. Gdańsk, GWP.

Jarmuż, S., Witkowski, T. (2010).PODRĘCZNIK TRENERA. PRAKTYKA PROWADZENIA SZKOLEŃ

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat istoty i metod pomocy przeprowadzania szkoleń i warsztatów, dostarczenie wiedzy z zakresu narzędzi warunkujących efektywne uczenie się ludzi dorosłych.

Pełny opis:

Cele przedmiotu::

− w zakresie wiedzy

celem kursu jest gruntowne poznanie istoty i metod profesjonalnego przeprowadzani warsztatów i szkoleń.

− w zakresie umiejętności

wykształcenie umiejętności korzystania z technik warsztatowych, użycia modelu Kolba w konstruowaniu i przeprowadzaniu szkoleń i warsztatwów.

Literatura:

Łaguna, M., Fortuna, P. (2018). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry poczatek prowadzi do sukcesu. Gdańsk, GWP.

Łaguna, M., Fortuna, P. (2015). Przygotowanie szkolenia. Gdańsk, GWP.

Fortuna, P.(

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• definiować rodzaje narzędzi szkoleniowych warunkujących efektywne uczenie się

• opisać model kolba

• znać zasady i normy etyczne obowiązujące w praktyce szkoleniowej

W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• interpretowania sytuacji trudnych w pracy trenera

• budowania ćwiczeń szkoleniowych w oparciu o cel szkolenia i potrzeby grupy

W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• pogłębioną świadomość swojej wiedzy na temat konieczności doskonalenia swojego warsztatu szkoleniowego

• jest gotowy do przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla różnych grup odbiorców

• rozwagę w podejmowaniu działań szkoleniowych

• jest odpowiedzialny za kontakt z człowiekiem

• jest przekonany o konieczności zachowania zasad profesjonalizmu i zasad etycznych w pracy z człowiekiem

• jest świadomy specyfiki pracy z człowiekiem

Metody i kryteria oceniania:

przeprowadzenie próbki szkolenia (ok. 1 godzina) na zadany temat

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)