Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing polityczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-MARKET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing polityczny
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot przedstawia psychologiczną perspektywę w oddziaływaniach marketingowych na rynku politycznym. Używając mechanizmów opracowanych w psychologiii analizowane są zarówno skuteczne jak i nieskuteczne oddziaływania marketingowe.

Literatura:

O Cwalina, Falkowski (2005) Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk:GWP

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Wprost, Polityka, Uważam Rze, Nie, Gazeta Polska, Najwyższy Czas, Krytyka Polityczna, Media i Marketing, Brief (wszystkie krytycznie!) (pod kątem aktualnych problemów politycznych)

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• wymienić i opisać wybrane pojęcia z zakresu marketingu politycznego

• zrozumieć wkład psychologii w procesy marketingu politycznego

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• Zastosować wiedzę psychologiczną do problemów marketingowych

• Zinterpretować problem pod kątem usprawnień za pomocą wiedzy psych.

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• pogłębioną świadomość funkcjonowania marketingu w polityce

• gotowość do stosowania wiedzy psychologicznej do realnych problemów marketingu polityczne

Metody i kryteria oceniania:

Końcowy egzamin pisemny;

ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 50% punktów

• ocena bardzo dobra – 5% najlepszych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)