Metodyka prowadzenia treningów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-METODTR-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka prowadzenia treningów |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | 1. Landsberg, M. (1999). TAO. Szkolenia. Działaj skuteczniej, Inspiruj i rozwijaj współpracowników. Wyd. Studio EMKA, Warszawa. 2. Zborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Scholar, Warszawa. 3. Belbin, R.M. (2003). Twoja rola w zespole. GWP, Gdańsk. 4. Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera. GWP, Gdańsk. 5. Urban, M. (2009). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, wyd. GWP, Sopot. 6. Balcerak, A. & Woźniak, J. (2014). Szkoleniowe metody symulacyjne. Sopot: GWP. 7. Colvin. C.R. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator. 8. Rae, L. (1999). Planowanie i projektowanie szkoleń. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 9. Vopel, K. (2004). Poradnik dla prowadzących grupy. Teoria i praktyka zabaw interakcyjnych. Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta/studentki: Godziny kontaktowe 9 Przygotowanie się do zajęć, lektura 15 Przygotowanie warsztatu 15 |
Założenia: | Celem przedmiotu jest wyposażenia studentów we wiedzę i umiejętności przeprowadzenia treningu przy uwzględnieniu właściwych celów, doborze odpowiednich metod i narzędzi warsztatowych i treningowych. |
Pełny opis: |
Treści programowe: Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice Scenariusz warsztatu Warsztat trenera - metody prowadzenia szkoleń Sytuacje trudne w pracy trenera Umiejętności trenerskie - styl pracy trenera, etyczne problemy pracy trenera, język trenera |
Literatura: |
1. Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator 2. Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk. 3. Rae, L. (2006). Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Kraków: Oficyna Ekonomiczna 4. Silberman, M. (2006). Metody aktywizujące w szkoleniach. Kraków: Wolters Kluwer, Oficyna Ekonomiczna 5. Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - zna i potrafi wytłumaczyć rolę trenera w procesie treningowym/szkoleniowym - zna i potrafi wytłumaczyć specyfikę uczenia się w grupie, zwłaszcza osób dorosłych - zna metody prowadzenia warsztatów, w tym metody aktywizujące Umiejętności - potrafi dobrać rodzaj metody do umiejętności psychologicznej, której uczy - potrafi zaplanować i poprowadzić warsztat lub/i trening Kompetencje społeczne - potrafi współpracować z inną osobą w tworzeniu planu warsztatu lub/i treningu - potrafi krytycznie ocenić siebie oraz innych w roli trenera - jest gotowy na dawanie i wysłuchanie informacji zwrotnej o innych i sobie w roli trenera, ma umiejętności udzielania informacji zwrotnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody pracy: mini wykłady, studium przypadku, warsztat Kryteria oceny: opracowanie poradnika "Jak skutecznie prowadzić warsztat" - dla wybranej grupy docelowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.