Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka prowadzenia treningów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-METODTR-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka prowadzenia treningów
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Literatura uzupełniająca:

1. Landsberg, M. (1999). TAO. Szkolenia. Działaj skuteczniej, Inspiruj i rozwijaj współpracowników. Wyd. Studio EMKA, Warszawa.

2. Zborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Scholar, Warszawa.

3. Belbin, R.M. (2003). Twoja rola w zespole. GWP, Gdańsk.

4. Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera. GWP, Gdańsk.

5. Urban, M. (2009). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, wyd. GWP, Sopot.

6. Balcerak, A. & Woźniak, J. (2014). Szkoleniowe metody symulacyjne. Sopot: GWP.

7. Colvin. C.R. (2014). Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów. Wrocław: Moderator.

8. Rae, L. (1999). Planowanie i projektowanie szkoleń. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC

9. Vopel, K. (2004). Poradnik dla prowadzących grupy. Teoria i praktyka zabaw interakcyjnych. Kielce: Wydawnictwo JEDNOŚĆ

Nakład pracy studenta:

Nakład pracy studenta/studentki:


Godziny kontaktowe 9

Przygotowanie się do zajęć, lektura 15

Przygotowanie warsztatu 15

Założenia:

Celem przedmiotu jest wyposażenia studentów we wiedzę i umiejętności przeprowadzenia treningu przy uwzględnieniu właściwych celów, doborze odpowiednich metod i narzędzi warsztatowych i treningowych.

Pełny opis:

Treści programowe:

Szkolenie, warsztat, trening - podobieństwa i różnice

Scenariusz warsztatu

Warsztat trenera - metody prowadzenia szkoleń

Sytuacje trudne w pracy trenera

Umiejętności trenerskie - styl pracy trenera, etyczne problemy pracy trenera, język trenera

Literatura:

1. Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń. Wrocław: Moderator

2. Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.

3. Rae, L. (2006). Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich. Kraków: Oficyna Ekonomiczna

4. Silberman, M. (2006). Metody aktywizujące w szkoleniach. Kraków: Wolters Kluwer, Oficyna Ekonomiczna

5. Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk

Efekty uczenia się:

Wiedza

- zna i potrafi wytłumaczyć rolę trenera w procesie treningowym/szkoleniowym

- zna i potrafi wytłumaczyć specyfikę uczenia się w grupie, zwłaszcza osób dorosłych

- zna metody prowadzenia warsztatów, w tym metody aktywizujące

Umiejętności

- potrafi dobrać rodzaj metody do umiejętności psychologicznej, której uczy

- potrafi zaplanować i poprowadzić warsztat lub/i trening

Kompetencje społeczne

- potrafi współpracować z inną osobą w tworzeniu planu warsztatu lub/i treningu

- potrafi krytycznie ocenić siebie oraz innych w roli trenera

- jest gotowy na dawanie i wysłuchanie informacji zwrotnej o innych i sobie w roli trenera, ma umiejętności udzielania informacji zwrotnej

Metody i kryteria oceniania:

Metody pracy: mini wykłady, studium przypadku, warsztat

Kryteria oceny:

opracowanie poradnika "Jak skutecznie prowadzić warsztat" - dla wybranej grupy docelowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska
Prowadzący grup: Katarzyna Błońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www3-1 (2024-03-12)